|
کدخبر: 271331

قیمت طلا صعودی شد / ۲۶ مرداد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۷۷۵ دلار و ۹۶ سنت رسید.

بانک و بیمه قیمت طلا صعودی شد / ۲۶ مرداد

 اتخاذ سیاست‌های آسان‌تر مالی توسط فدرال‌رزرو آمریکا پس‌از حدود یک‌سال، به نفع طلا بوده و قیمت این فلز گران‌بها را بالا برده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۷۷۵ دلار و ۹۶ سنت رسید.

قیمت طلا ۱۴ درصد نسبت‌به اوج آن در ماه مارس کاهش‌یافته است. تأثیر شوک اولیه ناشی از حمله روسیه به اوکراین به‌خاطر سقوط ارزش دلار و اقدامات فدرال‌رزرو در افزایش نرخ بهره برای مهار تورم از بین رفته و باعث کاهش قیمت طلا شده‌است.

تحلیلگران عقیده دارند علی‌رغم افزایش ارزش دلار و سیاست‌های سختگیرانه‌ی فدرال رزرو، طلا همچنان حدود ۱۸۰۰ دلار معامله می‌شود و تفاوت چندانی با اوج قیمت آن در ماه مارس ندارد، بنابراین در آینده هم عملکرد خوبی خواهد داشت.

فدرال‌رزرو آمریکا دو بار در ماه‌های ژوئن و ژوئیه نرخ بهره را افزایش داده و روی‌هم‌رفته ۱۵۰ واحد بالا برده‌است که سریع‌ترین نرخ افزایش بهره از دهه ۱۹۸۰ را نشان می‌دهد و نگرانی نسبت‌به رکود اقتصاد را بالا می‌برد. افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را بالا برده و تمایل سرمایه‌گذاران نسبت‌به آن را کاهش می‌دهد.

انتظار می‌رود با توجه به کاهش نرخ تورم در آمریکا، سیاست‌های آینده فدرال‌رزرو آسان‌تر باشد که به نفع فلزات گران‌بها خواهد بود.

قیمت نقره امروز با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۲۰ دلار و ۱۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۵ درصد کاهش ۹۳۵ دلار و ۷۸ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر