|
کدخبر: 269682

احتمال بازگشت سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان

با افزایش بهای اونس طلا، ارزش ذاتی سکه نیز مقداری تقویت شده است و نه تنها بالای مرز ۱۳میلیون تومان تثبیت شده است، بلکه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان پیش روی کرده است.

بانک و بیمه احتمال بازگشت سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان

برخی از تحلیل گران فنی باور دارند که گذر از مرز ۱۵ میلیون تومانی نیز بازیگران پرریسک را وارد بازار نخواهد کرد و سکه برای ورود تقاضای معنادار نیاز دارد که از محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کند.

امروز سکه امامی ممکن است به کانال ۱۵ میلیون تومانی بازگردد. ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی انتهای هفته به بالای سطح هزار و ۷۵۰ دلار رفت و این موضوع می تواند معامله گران بازار فلز گران بهای داخلی را ترغیب کند که در روز شنبه در قامت خریدار وارد بازار شوند و سکه امامی را وارد کانال جدید کنند.

شواهد نیز نشان می دهد که سکه آمادگی ورود به کانال بالاتر را دارد. به عنوان مثال دیروز در بازار پشت خطی گفته می شد که سکه امامی بالای مرز ۱۵ میلیون تومان خرید و فروش شد. احتمال رشد سکه به کانال بالاتر در حالی مطرح می شود که در انتهای هفته، سایت اتحادیه سکه، قیمت فروش این فلز گران بها را در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان درج کرده بود.

با افزایش بهای اونس طلا، ارزش ذاتی سکه نیز مقداری تقویت شده است و نه تنها بالای مرز ۱۳میلیون تومان تثبیت شده است، بلکه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان پیش روی کرده است. البته این میزان از ارزش ذاتی با قیمت بازار هم چنان فاصله معنادار دارد و برخی از معامله گران باور دارند که همین فاصله موجب می شود که بازار داخلی در ابتدای هفته رشد بهای اونس طلا را چندان جدی نگیرد.

برخی از تحلیل گران فنی نیز باور دارند که گذر از مرز ۱۵ میلیون تومانی نیز بازیگران پرریسک را وارد بازار نخواهد کرد و سکه برای ورود تقاضای معنادار نیاز دارد که از محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کند.

منبع: اکوایران

ارسال نظر