|
کدخبر: 256630

قیمت طلا نزولی شد ( ۵ اردیبهشت )

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۱۹۱۶ دلار و ۶۸ سنت رسید.

 قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۱۹۱۶ دلار و ۶۸ سنت رسید که پایین‌ترین رقم از هفتم آوریل را نشان می‌دهد. شاخص دلار افزایش‌یافته و به ۱۰۱.۲۶۵ رسیده است که تمایل برای خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها پایین می‌آورد. قیمت نقره در میان سایر فلزات گرانبها با ۱.۹۵ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۸۵ سنت رسیده‌است. پلاتین هم ۰.۶۶ درصد پایین آمده و ۹۲۵ دلار و ۲۰ سنت معامله می‌شود.

درحالی‌که بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا بر قیمت طلا فشار می‌آورد، از طرف دیگر دورنمای تورم بالای جهانی و کند شدن روند رشد اقتصاد دنیا به‌خاطر بحران اوکراین از ارزش این فلز گران‌بها حمایت می‌کند. طلا همواره به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان بحران‌های اقتصادی و سیاسی در نظر گرفته می‌شود.

بدتر شدن شرایط همه‌گیری کرونا در چین نگرانی در مورد کاهش تقاضا در دومین اقتصاد بزرگ دنیا را افزایش داده‌است. سیاست کرونای صفر این کشور نگرانی سرمایه‌گذاران درمورد اختلال در زنجیره‌های جهانی عرضه و تقاضا را بالا برده‌است. تمایل سرمایه‌گذاران به یافتن یک سرمایه‌گذاری ایمن باعث بالا رفتن ارزش دلار شده‌است.

نگرانی در مورد شرایط چین بر قیمت نفت هم تاثیر گذاشته و آن را به پائین‌تر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسانده‌است.

اظهارات جروم پاول رییس خزانه‌داری آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره این بانک در ماه آینده طلا را تحت فشار گذاشته‌است. طلا به‌شدت در برابر افزایش کوتاه‌مدت نرخ بهره و بالا رفتن سود اوراق‌قرضه حساس است، چون هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را بالا می‌برد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر