|
کدخبر: 250965

وضعیت دلار، سکه و طلا در آخرین روز کاری ۱۴۰۰

دلار بدون تغییر قیمت روی پله ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان به استقبال سال جدید رفت و سکه امامی در آخرین روز کاری ۱۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد.

قیمت دلار در آخرین روز کاری سال تغییری نداشت. ساعت ۱۶ امروز شنبه بیست‌وهشتم اسفند دلار آزاد را ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان خرید و فروش می‌کردند و این عدد برابر با نرخ ابتدایی بازار محسوب می‌شد. دقیقا همین اتفاق برای درهم امارات و لیر ترکیه رخ داد و این وسط فقط یورو با رشد ۳۰ تومانی تنها تغییر تابلو صرافی‌ها محسوب می‌شد.

البته اوضاع در صرافی ملی تا حدودی متفاوت بود و متقاضیان ارز مسافرتی دلار دولتی را تقریبا ۱۵۰ تومان گرانتر از هفته قبل یعنی ۲۴ هزار و ۹۵۰ تومان خریدند. در بازار طلا، به‌جز سکه امامی سایر قطعه‌ها با همان نرخ هفته قبل خرید و فروش شدند. سکه امامی درحالی ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به‌فروش رسید که این عدد درقیاس با نرخ ابتدایی ۱۰۰ هزار تومان کمتر بود.

قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی ملی

قیمت دلار در بازار آزاد از ابتدای معاملات امروز شنبه بیست‌وهشتم اسفند ثابت بوده است. صبح امروز معاملات آخرین روز کاری سال با رقم ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان آغاز و تا ساعت ۱۶ و لحظه نگارش این متن اسکناس آمریکایی بدون تغییر قیمت دست به دست شد. اتفاقی که باتوجه به رفتار روز‌های گذشته بازار و سیگنال‌های سیاسی تاحدودی قابل پیش‌بینی بود، اما نه به این شدت. در روز آرام دلار، درهم امارات و لیر ترکیه هم بدون یک ریال تغییر معامله شدند. ارزش درهم امارات روی پله هفت هزار و ۱۶۰ تومان قرار داشت و لیر ترکیه با نرخ هزار و ۷۷۵ تومان داد و ستد شد. این وسط یورو به‌اندازه ۳۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد و عصر امروز در بازار آزاد اسکناس اروپا را ۲۹ هزار و ۹۵ تومان خرید و فروش کردند. با این حال امروز در صرافی ملی شاهد افزایش قیمت ۱۴۰ تومانی دلار دولتی بوده‌ایم. تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز بانک مرکزی هر اسکناس دلار را ۲۴ هزار و ۹۵۰ تومان به متقاضیان واجد شرایط می‌فروخت درحالی که این رقم پنجشنبه هفته قبل ۲۴ هزار و ۸۱۰ تومان بود. با توجه به اختلاف هزار و ۳۵۰ تومانی دلار آزاد و دولتی، اگر شخصی تمامی دو هزار و ۲۰۰ دلار – تقریبا ۵۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان- سهمیه ارز مسافرتی سالانه خود را امروز از صرافی‌های منتخب خریداری کرده باشد، چیزی حدود سه میلیون تومان از بازار کمتر پرداخت کرده است.

قیمت سکه و طلا در بازار

سکه امامی امروز شنبه بیست‌وهشتم اسفند ۱۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. طلافروشی‌ها ساعت ۱۶ امروز سکه امامی را ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروختند در حالی که نرخ این قطعه سکه پیش از شروع معاملات دوازده میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. عقب‌نشینی ۱۰۰ هزار تومانی سکه در روزی اتفاق افتاد که دلار و طلا بدون افت‌وخیز معامله شدند. علاوه بر درجا زدن دلار آزاد در ایستگاه ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان، قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار روی مرز یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان آرام گرفت. همچنین در روز کم‌خبر بازار ارز و طلا، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی که به‌اسم طرح قدیم نیز شناخته می‌شود روی پله ۱۲ میلیون تومان قرار گرفت. نیم سکه و ربع‌سکه به ترتیب و بدون تغییر هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خرید و فروش شدند. سکه گرمی هم که آخرین روز کاری سال دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد، هفته قبل نیز با همین رقم به کار خود پایان داده بود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها