|
کدخبر: 246064

خرید ارز مسافرتی بدون ماندن در صف صرافی + جزئیات

براساس اعلام مسئولان بازار متشکل ارزی با راه‌اندازی سامانه برخط این بازار، از این به بعد می‌توان بدون ماندن در صف‌های طولانی صرافی‌ها ارز مسافرتی خرید.

امروز آیین رونمایی از سامانه برخط بازار متشکل ارزی ایران با حضور رئیس کل بانک مرکزی، مدیر عامل بازار متشکل ارزی ایران، رئیس کانون صرافان و باقی فعالان بازار ارز برگزار شد.

در این مراسم، امیر هامونی -مدیر عامل بازار متشکل ارزی گفت: ایده طراحی سامانه برخط بازار متشکل ارزی ایران با هدف تسهیل در پرداخت ارز به مردم و کاهش مراجعات حضوری به صرافی‌ها، شکل گرفت و از اواخر آذرماه امسال کار را شروع کردیم.

وی مهم‌ترین تاثیرات سامانه برخط بازار متشکل ارزی را تسریع حداکثری در فرآیند تخصیص ارز مسافرتی و کاهش زمان پاسخگویی به متقاضی از ۴۰ دقیقه به ۵ دقیقه دانست و بیان کرد: در این سامانه متقاضیان ارز مسافرتی، مدارک و مستندات مورد نیاز برای دریافت ارز را بارگذاری می‌کنند و به صرافی مورد نظر خود ارجاع می‌دهند، در ادامه صرافی بعد از بررسی و احراز هویت شخص متقاضی، با ارسال پیامکی زمان مراجعه به صرافی را برای دریافت ارز را اعلام خواهد کرد.

مدیر عامل بازار متشکل ارزی افزود: فعلا فقط برای دریافت ارز مسافرتی می‌توان به سامانه برخط بازار متشکل ارزی مراجعه کرد و در آینده این امکان برای سایر سرفصل‌های ارز خدماتی فراهم خواهد شد که با راه‌اندازی این سامانه نقش بازار غیررسمی ارز کمرنگ می‌شود و می‌توان سرفصل‌های مصارف خدماتی ارز را واقعی‌تر کرد.

هامونی همچنین اعلام کرد که مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه برخط بازار متشکل ارزی به نشانی https://my.ice.ir درخواست ثبت ارز و یا اپلیکیشن این سامانه را با مراجعه به سایت بازار متشکل ارزی به نشانی ice.ir دریافت کنند.

کاهش سوءاستفاده‌ از کارت‌های اجاره‌ای

وی همچنین در حاشیه این مراسم، دیگر مزایای راه اندازی این سامانه را کاهش سوءاستفاده‌ها در حوزه عرضه ارز دانسته و گفت: پس از این با افزایش خدمات ارائه شده ازسوی سامانه برخط بازار متشکل ارز، سوءاستفاده‌هایی مانند کارت‌های اجاره‌ای برای دریافت انواع ارزهای مسافرتی دانشجویی و ... کاهش می‌یابد و به صفر می‌رسد.

هامونی افزود: در حال حاضر تمام صرافی‌های حاضر در بازار متشکل ارزی باید این خدمات را از طریق سامانه برخط ارائه دهند که در حال حاضر تعداد ۴۸۰ صرافی در سراسر کشور این خدمات را ارائه می‌دهند.

گفتنی است که مراحل ثبت درخواست ارز در سامانه برخط بازار متشکل ارزی بدین شرح است:

صرافی-جدول

منبع: ايسنا

ارسال نظر