|
کدخبر: 241106

دورکاری کارمندان بانک ها از فردا/ شعب بانکی تعطیل می شوند؟

کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اعلام کرده که سه دسته از کارمندان بانک‌های خصوصی به مدت دو هفته دورکار می‌شوند. اما این دورکاری شامل حال چه کسانی است؟

 همزمان با اوج‌گیری شیوع سویه امیکرون در کشور، وزارت بهداشت در نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار تعطیلی یک هفته‌ای ادارات و بانک‌ها در شهرهای قرمز شده است. پیش از این البته بانک‌های خصوصی اعلام کرده بودند که برخی از کارمندان بانک‌ها دورکارند.

کارمندان کدام بانک‌ها دورکارند؟

بر اساس مصوبه کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، سه گروه از کارمندان بانک‌های خصوصی به مدت دو هفته دور کار شده‌اند.

زنان باردار،‌ مادران شاغل در بانک‌های خصوصی که کودک زیر ۵ سال دارند و کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای شدید، از ۲۳ بهمن (فردا) تا ۵ اسفند ماه دور کار می‌شوند. البته به شرطی که کارکنان حاضر در هر واحد با احتساب استفاده‌کنندگان از مرخصی استعلاجی از میزان ۷۰ درصد نفرات کاهش نیابد.

بر این اساس کارمندان شاغل در بانک‌های خصوصی که شرایط بالا را دارند، می‌توانند درخواست دورکاری خود را به بانک ارائه دهند و این بانک‌ها می‌توانند با توجه به شرایط متقاضی و با شرط حضور ۷۰ درصد کارمندان در محل کار، با درخواست دورکاری ۳۰ درصدی کارمندان واجد شرایط موافقت کنند.

شرایط دورکاری دو هفته‌ای کارمندان بانکی شامل بانک‌های خصوصی می‌شود. یعنی کارمندان بانک آینده، اقتصادنوین، ایران زمین، پارسیان، پاسارگاد، تجارت، خاورمیانه، دی، سامان،  سرمایه، سینا، بانک شهر، بانک گردشگری، صادرات، ملت، کارآفرین.

شعب بانکی از فردا تعطیل می‌شود؟

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفته دورکاری دو هفته‌ای شامل کلیه کارمندان بانک‌های خصوصی می‌شود. یعنی هم کارمندان شعب و هم کارمندان ستادی. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که مساله دورکاری برای کارمندان شعب به نظر نمی‌رسد تعزیف شده باشد و احتمالا این دورکاری به معنای تعطیلی این افراد است.

اما نکته مهم این است که دورکاری دو هفته‌ای کارمندان منجر به تعطیلی هیچ کدام از شعب بانکی نمی‌شود. چون یکی از شرایط پذیرش دورکاری کارمندان این است که حداقل ۷۰ درصد کارمندان بانک در محل کار خود حضور داشته باشند.

بر این اساس در دستور جدید بانکی، نه قرار است شعب بانکی تعطیل شوند و نه مساله تغییر ساعت کاری مطرح است.

همرمان با شیوع امیکرون، درخواست دورکاری کارمندان دولت هم مطرح شده است. اما هنوز پاسخی به این درخواست داده نشده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که فعلا خبر جدیدی از دورکاری و تعطیلی ادارات نیست.

البته پیش از این هم اصناف اعلام کرده بودند که دسته‌بندی اصناف بر اساس میزان ضرورت فعالیت آنها منتفی است و با توجه به ادامه‌دار بودند کرونا، تعطیلی اصناف و مشاغل کار درستی نیست و دولت باید سیاست دیگری را در پیش بگیرد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر