|
کدخبر: 235392

برنامه های جدید صالح آبادی برای اصلاح نظام بانکی

صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در جمع صاحبنظران اقتصادی با تاکید بر لزوم تحول در نظام بانکی و کنترل تورم گفت: اصلاح قوانین و مقررات بانکی در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانک‌ها در دستور کار است.

بانک و بیمه برنامه های جدید صالح آبادی برای اصلاح نظام بانکی

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در اولین نشست هم اندیشی با صاحبنظران و اساتید که با موضوع راهکارهای کنترل تورم و ثبات قیمت‌ها برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این نشست‌ها با هدف استفاده از نظرات نخبگان اقتصادی کشور تداوم خواهد داشت، افزود: هدایت تسهیلات بانکی به سمت بخش‌های مولد در حوزه اقتصادی؛ اولویت کنونی شکبه بانکی باید باشد و با اصلاح نظام بانکداری و ایجاد تحول در آن در مسیر بانکداری اسلامی گام برداریم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری در خصوص تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانکی، ادامه داد: پرداخت تسهیلات خرد به مردم بر اساس اعتبارسنجی و نیاز کمتر به طی تشریفات موجود توسط بانک‌ها باید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: کفایت سرمایه بانکها، اصلاح ناترازی نظام بانکی در کنار عدالت بانکی و تحول در فرآیندها از دیگر مباحث مورد پیگیری بانک مرکزی در راستای اصلاح نظام بانکی با هدف کنترل خلق پول و نقدینگی است.

قائم مقام بانک مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه ریشه تورم در عدم تعادل‌ها در عرضه و تقاضای اقتصاد و نیز عملکرد سیستم بانکی است، گفت: بازتعریف اقتصاد مقاومتی در بخش بانکی و اصلاح نظام بانکی در راستای رفع ناترازی بانک‌ها و اصلاح روند چرخش پول در سیستم بانکی برای کنترل تورم ضروری است.

صاحبنظران حاضر در نشست نیز به ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در مورد رفع مشکلات نظام بانکی پرداختند.

مدیریت ریسک یکپارچه در بانک‌ها، نظارت هوشمند بانک مرکزی بر سیستم بانکی، لزوم ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور و راهکارهای موجود، تعریف ابزارهای جدید در سیستم بانکی، لزوم توجه به حکمرانی ریال و تاکید بر عدم استقراض دولت از بانک مرکزی از جمله مهمترین موارد مطرح شده توسط صاحبنظران اقتصادی در این جلسه بود.

 

منبع: بازار

ارسال نظر