|
کدخبر: 224945

با امضای قرارداد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محقق شد:

تسهیلات ۸ هزار میلیارد ریالی بانک تجارت برای حمایت از تولید و کارآفرینی

نخستین قرارداد عاملیت تسهیلات اعطایی بانک‌ها در چارچوب تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بین بانک تجارت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

بانک و بیمه تسهیلات ۸ هزار میلیارد ریالی بانک تجارت برای حمایت از تولید و کارآفرینی

نخستین قرارداد عاملیت تسهیلات اعطایی بانک‌ها در چارچوب تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بین بانک تجارت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، به موجب این قرارداد که طی مراسمی در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضای دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل این بانک و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری رسید، از سوی بانک تجارت مجموعا ۸۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات شامل ۳ هزار میلیارد ریال بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه و ۵ هزار میلیارد ریال نیز از محل منابع داخلی بانک برای اعطای تسهیلات تلفیقی در قالب سرمایه ثابت و سرمایه درگردش به اشخاص حقیقی و حقوقی معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری به بانک در نظر گرفته شده است. نرخ این تسهیلات در مناطق غیر برخوردار ۱۰ درصد و برای سایر مناطق ۱۲ درصد تعیین شده است.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به تعامل نزدیک این بانک با صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در این راستا بانک تجارت تاکنون بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۳۴ هزار میلیارد ریال ضمانتنامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی صادر کرده و خوشبختانه هیچ یک از این تسهیلات و تعهدات تاکنون به مطالبات منجر نشده که این امر از وجود ظرفیت‌های مناسب در شرکت‌های دانش‌بنیان حکایت دارد.

دکتر اخلاقی به حرکت منسجم بانک تجارت در توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره داشت و یادآور شد: بانک تجارت تاکنون تفاهمنامه هایی را با شرکت ملی نفت، همراه اول، دانشگاه آزاد اسلامی و هلدینگ خلیج‌فارس برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسانده که ارزش این تفاهمنامه‌ها رقمی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال است. در همین راستا راه‌اندازی پارک علم و فناوری در کنار کارخانه نوآوری را در برنامه‌های بانک قرار داده‌ایم.

وی به ظرفیت‌های بی‌شمار حوزه نفت برای نوآوری تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی نرخ بالای بازدهی در این حوزه‌ها تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش داده است.

دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نیز اظهار امیدواری کرد انعقاد این قرارداد مسیر حمایت از تولید، کارآفرینی و اشتغال را در کشور هموار کند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها