|
کدخبر: 195748

قیمت دلار فردا به کدام سو می رود؟

امروز پس از صعود دلار به سطح ۲۸۳۰۰تومان احتیاط معامله‌گران بالا رفت و در نتیجه پا‌پس کشیدن برخی خریداران نرخ این ارز اندکی کاهش یافت و حالا برخی فعالان بازار بر این باورند که زمان اصلاح قیمت دلار فرا رسیده است.

دلار که روز چهارشنبه به ۲۸هزار تومان صعود کرده بود بعد از مشخص شدن کابینه دولت سیزدهم به ۲۷۸۰۰تومان رسید و تا روز پنجشنبه در همین محدوده نوسان داشت که به نظر می‌رسید با تعیین وزرا جو افزایشی بازار فروکش کند اما روز جمعه با بالا رفتن حجم خرید‌ها و تداوم انتظارات تورمی دلار به مرز مقاومتی ۲۸۲۰۰تومان رسید.

در معاملات امروز هم گفته می‌شد که اگر عرضه به میزان کافی صورت بگیرد دلار اندکی عقب‌نشینی خواهد کرد اما این اتفاق رخ نداد و نرخ این ارز به ۲۸۳۰۰تومان رسید که البته تا پایان روز با کاهش حجم خرید‌ها قیمت دلار تا ۲۸۱۵۰تومان پایین آمد.

حالا برخی معامله‌گران بر این باورند از آنجا که روند صعودی دلار سریع اتفاق افتاده و دلار به قیمت حساسی رسیده که احتمالا طی چند روز آینده بازار با شوک کاهشی رو‌به‌رو خواهد شد و با افزایش تعداد فروشندگان نرخ ارز هم کاهش خواهد یافت؛ اما عده‌ای هم معتقدند که با‌توجه به صعود درهم تا سطح ۷۶۶۰تومان و تشدید انتظارات تورمی متاثر از این عامل، فعلا احتمال خروج خریداران از بازار و کاهش قیمت دلار بعید است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها