|
کدخبر: 186378

سقف پرداخت خسارت خودرو چقدر است؟

رئیس کل بیمه مرکزی ضمن تشریح نحوه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث گفت: شرکت‌های بیمه موظف‌ هستند تا سقف تعهد خسارات را پرداخت کنند.

بانک و بیمه سقف پرداخت خسارت خودرو چقدر است؟

غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ وضعیت ما علی‌رغم اینکه سعی کردیم خیلی در رابطه با نرخ حق بیمه افزایش نداشته باشیم، ولی به دلیل گسترش فعالیتی که نمایندگی ها، بازاریابان و شرکت‌های بیمه انجام دادند افزایش مناسبی داشتیم گفت: تقریباً در سال ۱۳۹۹ حدود ۸۲ هزار میلیارد تومان پرتفو از سوی شرکت‌های بیمه محقق شد که حدود ۸۹ درصد ضریب خسارت بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در طول سال ۹۹ پرداخت خسارت ، انجام شده است عنوان کرد: ۳۷ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۸ داشتیم. اعتقاد نداریم که نرخ بیمه بایستی به اندازه تورم رشد پیدا کند، نرخ بیمه را به اندازه تورم رشد نمی‌دهیم، سعی می‌کنیم تا حد امکان فشار را از مردم کم کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ضمن تشریح نحوه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث گفت:  تخفیف بیمه شخص ثالث برای راننده است و در هنگام فروش خودرو جزو سوابق راننده باقی می ماند و به خریدار منتقل نمی شود.

او در خصوص سقف پرداخت خسارت خودرو توضیح داد: شرکت‌های بیمه موظف‌ هستند تا سقف تعهد خسارات را پرداخت کنند.

سلیمانی با اشاره به اینکه در بیمه‌های مسئولیت، بیمه های درمان نرخ و تعرفه قانونی وجود ندارد بلکه این مسئله به رقابت برمی گردد گفت: حتی نرخ نسبت به سال ۹۸ کاهش یافته است.

سلیمانی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ایثارگر و جانباز تحت پوشش بیمه هستند افزود: در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ سرانه حق بیمه را کمتر کرده‌ایم در حالی که تعرفه‌های بخش درمان افزایش پیدا کرده ولی سرانه کاهش پیدا کرده است لذا با سیستم و سامانه هایی که تشکیل داده‌ایم بهره‌وری را افزایش داده‌ایم و حتی ضریب خسارت را نسبت به سال ۹۸ کاهش دادیم.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه به غیر از بیمه شخص ثالث، بقیه بیمه ها بر اساس نرخ های رقابتی صورت می‌گیرد گفت: شخص ثالث مربوط به دولت است و قانون نرخ آن را تعیین می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها