|
کدخبر: 182690

آخرین قیمت سکه ، دلار و یورو در بازار ( ۸ تیر)

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به کاهش شدید بهای جهانی فلز گرانبها و افزایش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

بانک و بیمه آخرین قیمت سکه ، دلار و یورو در بازار ( ۸ تیر)

 قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه‌شنبه باتوجه به رشد ارزش دلار با کاهش نسبتا شدیدی روبرو شد و به ۱۷۵۴ دلار در هر اونس رسید.

 ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت ED&F من کپیتال مارکتس اظهار کرد: معاملات بی حال در بازار طلا مشاهده می شود زیرا بعضی از مشارکت کنندگان بازار همچنان نسبت به دورنمای سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا سردرگم هستند. با این حال دلار دوباره ضعیف خواهد شد زیرا چشم انداز روشنی درباره افزایش نرخهای بهره در مدت ۱۸ ماه تا دو سال آینده وجود دارد.

شمار متعددی از مقامات بانک مرکزی آمریکا با وجود پیش بینی آمار ضعیفتر از حد انتظار تورم در هفته جاری موافق افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره شده اند. توماس بارکین، رییس بانک فدرال رزرو ریچموند گفت: بانک مرکزی آمریکا پیشرفت قابل توجهی به سمت هدف تورم به منظور آغاز تعدیل برنامه خرید دارایی داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، دلار در برابر رقیبانش در بالاترین حد دو ماه اخیر معامله شد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم دیده می شود اما افزایش نرخهای بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند لطمه می زند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز هشتم تیر ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۴ هزار و ۹۸۲ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۹۲۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۴۲۹ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز افزایش یافت و در رقم ۲۹ هزار و ۱۹۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۵۰۱۲ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۹ هزار و ۲۴۹ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۶۷۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۶۴ هزار و ۶۸۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها