|
کدخبر: 182685

فردا قیمت طلا به سمت ثبات می‌رود؟

رئیس اتحادیه طلا از ایجاد رکود در بازار طلا و سکه خبر داد و دلیل اصلی آن را ایجاد نوسانات شدید در بازار دانست.

بانک و بیمه فردا قیمت طلا به سمت ثبات می‌رود؟

انس جهانی در بازار امروز با کمی کاهش به ۱۷۷۱ دلار رسید و حتی نرخ ۱۷۶۹ دلار را ثبت کرد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به قیمت یک میلیون و ۷۵ هزار تومان افزایش یافت.

در بازار امروز به دلیل نوسانات شدید در نرخ ارز با وجود روند کاهشی انس جهانی، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با افزایش همراه بودند. به توجه به نوسانات شدید در قیمت‌ها در بازار طلا و ارز، عرضه و تقاضا در بازار امروز به درستی شکل نگرفت.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگویی به افزایش نوسانات در بازار امروز اشاره کرد و توضیح داد: بازار امروز با وجود کاهش دو الی سه درصدی در انس جهانی طلا، تغییرات در بازار ارز زیاد بود و همین عاملی بود تا نوسانات در بازار ارز و طلا امروز افزایش پیدا کند. در کنار افزایش نرخ ارز قیمت طلا و سکه نیز با روند افزایشی همراه بودند.

محمدولی ابراز امیدواری به برگشت بازار به روند تعادلی کرد و گفت: با توجه به تلاش مسئولان برای کنترل نرخ ارز و ایجاد ثبات در قیمت‌ها، امیدواریم رفته رفته روند تعادلی به بازار برگردد تا با ایجاد عرضه و تقاضای درست چرخ تولید هم چرخش داشته باشد.

درباره شرایط موجود در بازار طلا با توجه به نوسانات قیمتی رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد به دلیل ایجاد نوسانات در بازار طلا و ارز، رونق معاملات در چند روز گذشته کاهش داشته و در کنار بازار، مردم نیز به دنبال بازکشت ثبات چند هفته گذشته به بازار هستند.

بازار به سمت ثبات می‌رود؟

ابراهیم محمدولی درباره آینده بازار طلا و سکه عقیده دارد اگر شرایط در بازار تغییر کند و انس جهانی روند ثبات و رو به کاهش خود را ادامه دهد و از همه مهم‌تر نرخ ارز ثبات داشته باشد می‌توان امیدوار بود که حرکت بازار به سمت تعادلی باشد.

او در ادامه به نقش اصلی دلار اشاره کرد و توضیح داد که اگر شرایط به گونه‌ای باشد که قیمت دلار روند افزایشی خود را در چند روز گذشته ادامه دهد، نمی‌توانیم انتظار کاهش قیمت طلا و سکه را داشته باشیم؛ زیرا اگر روند نرزخ ارز صعودی باشد کاهش قیمت طلا و سکه تقریبا غیرممکن است.

در سایت اتحادیه طلا قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید در بالاترین نرخ امروز خودش به ۱۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شد.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر