|
کدخبر: 167602

سود سپرده بانکی خود را دو برابر کنید

سود سپرده بانکی به صورت رسمی و مصوب بانک مرکزی ۱۶ درصد است اما برخی بانک‌ها با روش‌های خاص خود این سود را حتی تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهند تا برای سپرده‌گذاران جذاب باشد.

بانک و بیمه سود سپرده بانکی خود را دو برابر کنید

بسیاری از اقشار جامعه بعد از تورم شدید سال‌های اخیر، سپرده‌های خود را از بانک‌ها خارج کردند و سهام، دلار، سکه و ملک خریدند چرا که سود سپرده بانکی دیگر جذابیتی نداشت اما اکنون بازار بورس، ارز، طلا و مسکن به رکود رفته و ریسک سرمایه‌گذاری در این بازارها افزایش یافته است.

به همین دلیل احتمال بازگشت بخشی از پول و سرمایه مردم به بانک‌ها وجود دارد خصوصا که ممکن است سود سپرده در دولت بعد با تحول در سیاست‌های اقتصادی، تغییراتی داشته باشد.

در همین شرایط فعلی نیز می‌توان سود سپرده را در برخی بانک‌ها از ۱۶ درصد به ۱۹ درصد، ۲۰ درصد و حتی بیش از ۲۰ درصد یعنی حدود ۳۰ درصد افزایش داد.

روزنامه هفته صبح نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ حواشی سود سپرده بانکی پایان ندارد. با گذشت دو هفته از نامه وزارت اقتصاد به مدیران بانک‌ها، همچنان بحث سود سپرده‌های بانکی بین کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار سرمایه داغ است و هر کدام بر نظر خودشان پافشاری می‌کنند در این بین مشتریان بانک‌ها که تنها خواسته‌شان سرمایه‌گذاری مطمئن با سود حداقلی قابل قبول است، بین اخبار مختلف از افزایش یا کاهش نرخ سود سپرده بانکی پاسکاری می‌شوند.

شاید نامه وزارت اقتصاد و تاکید آن بر رعایت سقف ۱۶ درصدی سود سپرده‌های یکساله به حد کافی جدی باشد اما همچنان راه‌هایی برای کسب سود بیشتر با سرمایه‌گذاری در بانک وجود دارد.

سود سپرده بانکی متغیر از ۱۵ تا ۳۰ درصد در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک ها

سود بیشتر با صندوق‌های بانکی هر کدام از بانک‌ها در کنار حساب‌های سپرده، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت دارند. این صندو ق‌ها سودشان تضمین شده نیست و ممکن است مقدار سود آنها در طول یک سال تغییر کند. شاید آنها یک سال ۱۵ درصد سود بدهند و سال بعد ۳۰ درصد اما تا حد زیادی می‌توان اطمینان داشت که سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها شاید روش بهتری نسبت به حساب سپرده باشد.

برای مثال در سال ۹۹ حداکثر سودی که به سپرده‌های یکساله تعلق گرفت ۱۶ درصد بود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت که بخش بزرگی از آنها توسط بانک‌ها اداره می‌شوند، به طور میانگین ۳۰ درصد بازدهی نصیب مشتریانشان کردند.

شاید سود صندو ق‌های سرمایه‌گذاری در گذر زمان کم و زیاد شود اما آنها هرگز به مشتریانشان ضرر نمی‌زنند.

برای همین می‌توان به عنوان یک روش مطمئن سرمایه‌گذاری برای کسانی که اهل ریسک نیستند و حوصله چک کردن مداوم نرخ دلار و طلا یا شاخص بورس را ندارند، روی صندو ق‌های بانکی حساب باز کرد.

یک نکته مهم مالیاتی درباره بانک هایی که سود بیشتری می‌دهند

نامه وزارت اقتصاد به مدیران بانک‌های دولتی دو بند دارند. در بند اول تاکید شده که بانک‌ها باید نرخ‌های سود سپرده را که توسط شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده رعایت کنند و در بند دوم آمده، نرخ‌های بالاتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی نبوده و سازمان امور مالیاتی این موضوع را حسابرسی می‌کند.

معاون امور بانکی وزارت اقتصاد می‌گوید بانک هایی که سقف پرداخت سود مصوب شورای اقتصاد را رعایت نکنند باید مالیات اضافه پرداخت سود را نیز بپردازند.با این حساب ممکن است برخی بانک‌ها برای جذب سرمایه‌های بزرگ پرداخت مالیات بیشتر را به جان بخرند و سود بالاتری برای سپرده‌ها پیشنهاد دهند.

زمانی که سود واقعی بانک‌ها از حساب سپرده بالاتر از نرخ سود علی‌الحساب می‌شود، بعد از گذشت مدتی بانک در اطلاعیه اعلام می‌کند که سود قطعی سپرده‌گذارها برای سال‌های قبل به حسابشان واریز شده است. نمونه این اتفاق در سال ۹۹ برای سپرده‌گذاران یکی‌ از بانک‌های دولتی افتاد و این بانک علاوه بر سود علی الحساب سپرده‌ها، سه درصد به کسانی که در سال ۹۸ در بانک سپرده داشتند، سود پرداخت کرد.

 

 

منبع: کاماپرس
  • ایرج ارسالی در

    بانکها عامل تورم وبنگاهداری میکنند آقای همتی بانک عرضه ندارد بانکهارو دستورالعمل بدهد

  • حسین ارسالی در

    بزگترین اشباه اقتصادی خروج نقدینگی ازبان کها و سو مدیریت در این زمینه است.اگر پول های مردم مدیریت شود حداکثر تورم 20درصد خ واهد بود نه 100درصد که متاسفانه نشان از مدیریت اقتصادی ضعیف است.

  • ناشناس ارسالی در

    تورم 100 درصدی سودبانکی 10 تا15درصدی همت ی مردم رااحمق فرض میکنه یعنی باسپرده درب انکها هرسال 90 درصدارزش پول مردم پایین م یاد

  • ناشناس ارسالی در

    عامل اصلی تورم سرسام آور که قدرت خرید 90 درصد مردم را تقریبا صفر کرده،بانک مرکزی می باشد.برای اینکه در دولتی که بالای 50د رصد تورم رسمی داریم ،بانک مرکزی سود سپرد ه مردم را که اکثرا بازنشسته هستند و اندک سپرده ایی جمع کرده تا کمک حال حقوق اندک شان باشد،با سود 10 تا 15 درصد تعیین کرد و بانکها با پول و سپرده مردم به دلالی م سکن ،خودرو ،ارز،سکه و...هجوم آورده و تم ام بازارها را متشنج کردند و گرنه مردم عا دی توان خرید ملزومات اولیه زندگی هم نیست ند.
    همتی به بهانه تسهیلات تولید سو د سپرده را به پایین ترین مقدار رساند و س پرده های مردم در مقابل تورم شدید مثل یخ جلو آفتاب تورم آب شد و آقای همتی و دارود سته اش هر روز کلفت تر شدند.
    هر بیس وادی می فهمد که سود سپرده 15 درصد در مقا بل تورم بالای 50درصد احمقانه بوده و ایجا د دلالی می کند.به احترام این ماه عزیز از خدا می خواهم که خائنان کشور و خانواده آ نها را که از مکیدن خون مردم مظلوم ایران به پول مفت رسیده اند را هر چه زودتر نابو د کرده تا مردم نفسی بکشند.

  • ناشناس ارسالی در

    مردم ببینید اینها کارشناسهاشون هستن اون ریس بانک مرکزیشون هست اون یکی وزیراقتصاد و....سرجمع به اندازه یک بچه 5ساله فهم اقتصادی ندارندکه اگه داشتند بکرترین کشوردنیاازنظرمنابع خدادای روبه خاک سیاه نمیشاندندتورم 300 درصدی وسودبانکی 10تا 16درصدی رادکجای دنیا سراغ دارید این یعنی دولت خیلی راحت داره ازاموال مردم دزدی میکنه ومردم هرسال پولشون توبانکها ارزشش ازنصف هم کمترمیشه وسوداین پول توجیب دولت وبانک مرکزی میره

  • ناشناس ارسالی در

    این دولت روسیاه ترین دولت تاریخ بشریته هرجای دنیابود این کابینه روبه جرم خیانت درامانت درنابودی زندگی ومعیشت وارزش پول ملی وبدبختی وفقرمطلق مردم برکناروانها را به اشدمجازات میرساندنداما این دولت یک چیزداره اونم به میزان زیادپرروهست وبجای عذرخواهی ازاین همه فجایع طلبکارمردمه ودست درجیب مردم داره تورم 100 درصدی هرچندماه ایجادمیکنه اونوقت باکاهش سودبانکی کسری پولش روازحسابهای مردم به جیب میزنه مردم روتوبورس بیچاره میکنه دلارروتوبازاربالامیبره مالیات ازاموال مردم میگیره به جای تلاش برای احیای ارزش پول ملی پول بدون پشتوانه چاپ میکنه وتورم روبیشترمیکنه ومجلس 10 درصدی هم درعالم هپروته شرم برهمه شما

  • ناشناس ارسالی در

    سودبانکی بایدمتناسب باتورم باشه نه یک پن جم تورم این یعنی دولت داره ازسپرده های م ردم شیک ورسمی دزدی میکنه

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی بازارارزوسکه وطلاوخودروومسکن وآهن آ لات ومصالح ساختمانی ترمزمی بردقطعابیشترس پرده گذاران اقدام به کاسبی دراین بازارها میکنندونقدینگی های کلان واردبحث احتکارود لالی دربازارمی شودوسایربازارهای موازی مث ل موادخوراکی قطعات یدکی و...راتحت تاثیرش دیدقرارمیدهداگردروازه جهانی برای تبادلات تجاری بازشودخودبخودبساط این دلالی واحتک ارهاهم جمع می شود

  • ناشناس ارسالی در

    بانک مرکزی را باید به افراد متخصص ولایق و کارآمد بسپارند نه به این تیم فعلی که عمدا سپرده های مردم را از بین برده و حتی الفبای اهمیت سپرده گذاری های مردمی را ن می دانند

  • ناشناس ارسالی در

    سیاه پوست‌ها و رنگین پوستها و آسیایی تبارها، این حق را دارند که خود را در مقابل پلیس نژاد پرست آمریکا و غرب، مسلح کنند و از خود بطور جمعی دفاع کنند..

  • محسن ارسالی در

    سلام پول که دست مردم زیاده از طرفی قیمت دلار هم بالا و این قیمت برای صادرات توجی ه پذیره فقط لازمه این پول ها توسط دولت ب ره تو تولید و جنس بشه و صادر بشه ارز وار د بشه ولی اونایی که از واردات چین سود می برن مانع میشن و دلسوزان مملکت هم سیاست ح ارجی و به بن بست رسوندن پس پیش به سمت بر بختی

  • ناشناس ارسالی در

    همون بحث ها و صحبت های بی فایده همیشگی آ قا جان تا وقتی دزد و اختلاس گر داریم هرگ ز دخل و خرجمون جور نمیشه که نمیشه

  • ناشناس ارسالی در

    یک مدیر ضعیف یک ملت قوی را نابود میکند و یک مدیر قوی یک ملت ضعیف را به عرش میرسا ند ..

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها