|
کدخبر: 160961

۳۰ اسفند بانک ها باز هستند؟

طبق اعلام کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری فردا آخرین روز فعالیت بانک ها در سال ۹۹ است و فقط بانکهای کشیک روز شنبه باز هستند.

همه بانکها به مدت یک هفته تعطیل هستند. براساس اعلام کانون بانکهای خصوصی و موسسات اعتباری به مدیران عامل این بانکها و موسسه ها فردا ۲۸ اسفند ماه آخرین روز فعالیت بانک هاست و روز پنج شنبه ۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ هم دوباره فعالیت بانکها شروع می شود.

البته این به معنی تعطیلی کل سیستم بانکی کشور نیست. بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند در ایام تعطیل به تشخیص مدیریت به صورت کشیک فعالیت کنند. به شکلی که در هر یک از شهرها به میزان حداقل چند بانک برای امور دریافت و پرداخت و ایجاد تسهیلات و خدمات الکترونیکی فعالیت کنند.

همچنین شعب بانکهایی که در روزهای اول نوروز ۱۴۰۰ به صورت کشیک فعالیت می کنند ، باید ایام و ساعات فعالیت خود را قبلا به نزدیک‌ترین پلیس محلی (کلانتری‌ها) کتبا اعلام کنند.

ساعت کاری ساتنا و پایا در روزهای پایانی سال

ساعات پایان کار ساتنا (سامانه تسویه ناخالص) و پایا طبق بخشنامه های اعلام شده در ایام پایانی سال تا ۲۱:۳۰ ادامه دارد. ساعات کار ساتنا در ۲۷ اسفند تا ۲۹ اسفند برای بخش دستور پرداخت بین مشتری ساعت ۲۱ و دستور پرداخت بین بانکی ۲۱:۳۰ است. همچنین ساعات پایان کار ساتنا در حوزه دستور پرداخت بین مشتری در تاریخ ۳۰ اسفند ساعت ۱۴ و دستور پرداخت بین بانکی ساعت ۱۵ است.

همچنین سامانه پایا (سامانه‌ای که دستور پرداخت‌های متعدد را از یک بانک به عنوان بانک مبدا دریافت کرده و بعد از پردازش، آن‌ها را برای انجام به بانک‌های مقصد ارسال کند) ساعت پایان کار برای چرخه ۱ ساعت ۳:۴۵ دقیقه، برای چرخه ۲ ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه، برای چرخه ۳ ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه، برای چرخه ۴ ساعت ۱۶:۴۵ و برای چرخه ۵ ساعت ۱۹:۴۵ تعیین شده است.

لازم به ذکر است بیشتر بانکهای دولتی و خصوصی درباره شعبه های کشیک و ساعت فعالیت آنها در سایت رسمی خود بانک اطلاع رسانی می کنند.

 

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها