|
کدخبر: 146847

وامی متفاوت برای تهرانی ها

شهردار تهران از ارائه تسهیلات به شهروندان جهت خرید موتورسیکلت‌های برقی خبر داد و گفت: موتورسیکلت‌های بنزینی و کاربراتوری معادل خودروهای شخصی آلودگی تولید می‌کنند.

بانک و بیمه وامی متفاوت برای تهرانی ها

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موضوع موتورهای برقی اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین راهبردها در تهران جهت کنترل آلاینده‌ها بر اساس سیاهه‌های منتشر شده از منابع شدید آلاینده‌ها توسط شرکت کنترل کیفیت هوا مربوط به موتورسیکلت‌های بنزینی و کاربراتوری است.

وی افزود: این موتورسیکلت‌ها معادل خودروهای شخصی در آلودگی هوای پایتخت نقش دارند و باید فکری جدی و عاجل در این زمینه کرد.

شهردار تهران ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موضوع موتورهای برقی در همین راستا بوده و در تلاشیم شهروندان بتوانند موتورسیکلت‌های برقی را خریداری و مورد استفاده قرار دهند.

حناچی گفت: بعد از توجه به موضوع موتورسیکلت‌های برقی، برقی شدن خودروهای سواری در پایتخت مدنظر قرار خواهد گرفت و قطعا شهرداری تهران قدم‌هایی جهت ارائه تسهیلات در این راستا به شهروندان خواهد داشت.

وی گفت: البته ارائه تسهیلات فقط مردم را به سمت خرید موتورسیکلت‌های برقی سوق نمی‌دهد و باید به عوامل بازدارنده هم توجه داشت و با همکاری دولت و دستگاه‌های مربوطه هر چه بیشتر از تردد وسایل نقلیه آلاینده باید خودداری کنیم.

 

منبع: یکتا پرس

ارسال نظر