|
کدخبر: 139202

ارائه مجوز اعطای تسهیلات ارزی-ریالی به بانک ‌ها + جزئیات

براساس تبصره چهار لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به بانک‌های تجاری و تخصصی اجازه داده می‌شود از محل منابع در اختیار نسبت به اعطای تسهیلات ارزی –ریالی در برخی از زمینه‌های تعیین شده اقدام کنند.

بانک و بیمه ارائه مجوز اعطای تسهیلات ارزی-ریالی به بانک ‌ها + جزئیات

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ امروز (چهارشنبه) توسط «حسینعلی امیری» نماینده پارلمانی رییس‌جمهوری به مجلس تقدیم شد که براساس تبصره ۴ این لایحه به بانک‌های تجاری و تخصصی اجازه داده می‌شود در سال ۱۴۰۰ از محل منابع در اختیار نسبت به اعطای تسهیلات ارزی – ریالی در برخی از زمینه‌های تعیین شده اقدام کنند.

در ابتدا تا مبلغ سه میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای طرح‌های توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک برای افزایش ضریب بازیافت مخازن، احیای میادین قدیمی و جمع‌آوری گازهای همراه بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی از آنها اختصاص داده می‌شود.

همچنین از محل این منابع می‌توان برای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی سازمان‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن و بخش برق با مشارکت حداقل ۵۱ درصدی بخش‌های خصوصی و تعاونی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته براساس مزیت‌های منطقه‌ای استفاده کرد.

در این مصوبه آمده است: سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرح‌های صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی و صنایع پتروشیمی مشمول استفاده از این تسهیلات می‌شوند.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها