|
کدخبر: 144138

پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۸دی)

دلار بازار امروز را با قیمت ۲۵۷۰۰تومان و تقریبا بدون تغییر نسبت به روز گذشته آغاز کرد و در پایان معاملات به ۲۵۸۰۰تومان رسید؛ تحلیلگران بازار ارز معتقدند که دلار در بازار فردا هشتم دی ماه مجددا وارد مدار نزولی خواهد شد چراکه تقاضا به شدت پایین آمده و از طرفی حجم فروش بالا رفته است.

بانک و بیمه پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۸دی)

دلار در بازار آزاد، معاملات امروز را با نرخ ۲۵۷۰۰تومان و بدون تغییر نسبت به دیروز آغاز کرد؛ صرافی‌ملی هم اولین نرخ دلار را ۲۵۶۹۰ تومان اعلام کرد اما در پایان ساعت کاری قیمت دلار آزاد به ۲۵۸۰۰ و صرافی بانکی به ۲۵۷۴۰تومان افزایش یافت.

این در حالیست که روند بازار طی روز گذشته نزولی بوده و قیمت آن نسبت به آخرین نرخ هفته پیش حدود ۲۵۰تومان ارزان شده که عمده‌ترین دلایل اصلی کاهش نرخ، افت تقاضا و افزایش حجم فروش، کاهش قیمت حواله درهم و عدم تغییر نرخ اسکناس آمریکایی در کشور‌های دیگر بوده است.

به گفته یکی از فعالان بازار ارز، با توجه به آغاز سال نو میلادی و عدم تغییر میزان تقاضا برای خرید ارز به دلیل محدودیت‌های کرونایی، قیمت دلار افزایش نیافته و از طرف دیگر مدت زیادی است که کانال ۲۶هزار تومان برای دلار به سقف قیمتی تبدیل شده؛ از همین رو بسیاری از معامله‌گران با ترس از احتمال ریزش دوباره در نرخ‌های فعلی دلارهایشان را فروخته و از بازار خارج شده‌اند، بر همین اساس میزان عرضه ارز افزایش یافته و روند بازار عمدتا نزولی شده است.

تحلیلگران معتقدند که نرخ ارز در بازار فردا هشتم دی ماه به احتمال زیاد روند نزولی در پیش خواهد گرفت که البته کاهش آن جزیی خواهد بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها