|
کدخبر: 132357

پیش‌بینی قیمت طلا در فردای انتخابات آمریکا

نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود چنانچه ترامپ پیروز انتخابات شود و بازار ارز توسط بانک مرکزی کنترل نشود، ممکن است قیمت طلا و سکه پس از انتخابات امریکا نوسان افزایشی داشته باشد.

روز دوشنبه با افزایش هزار تومانی قیمت دلار در بازار آزاد و رسیدن آن به کانال ۲۹ هزار تومان، قیمت طلا در بازارهای داخلی نیز حدود ۱۰۲ هزار تومان افزایش یافت. هر چند قیمت دلار و انس جهانی بر روند قیمت طلا در بازار داخلی تاثیر‌گذار است اما نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است که اعلام نتایج انتخابات امریکا بر روند صعودی یا نزولی شدن قیمت طلا بی‌تاثیر نیست.

هر چند که در گذشته برخی تحلیلگران اعلام کردند چنانچه دونالد ترامپ، پیروز انتخابات ۲۰۲۰ شود ممکن است قیمت دلار و به تبع آن انس جهانی طلا تا حدودی نوسان افزایشی داشته باشند که این موضوع بر روند افزایشی قیمت طلا در بازار داخلی ایران اثرگذار است.

به گفته مسعود یزدانی پیش‌بینی می‌شود چنانچه ترامپ پیروز انتخابات شود و بازار ارز توسط بانک مرکزی کنترل نشود، ممکن است قیمت طلا و سکه پس از انتخابات امریکا نوسان افزایشی داشته باشد.

حال این گفته نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر در شرایطی مطرح می‌شود که روز دوشنبه قیمت سکه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان گران و با قیمت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین طی دو روز گذشته دبیر اتحادیه طلا اذعان کرد خرید طلا در بازار نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته است؛ یعنی تقاضا برای خرید طلا زیاد شده است اما یزدانی این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید: فعالان بازار طلا منتظر خریدار هستند اما فعلا خبری از مشتری در این بازار نیست. یعنی هنوز وضعیت بازار مصنوعات طلا راکد است و تقاضایی هم در بازار مصنوعات طلا مشاهده نمی‌شود.

قیمت طلا و انواع سکه در روز دوشنبه

براساس این گزارش روز دوشنبه قیمت سکه طرح جدید با قیمت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با قیمت هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد.

ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب با قیمت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد شده است.

علاوه بر آن در بازارهای داخلی و خارجی هر انس جهانی طلا یک روز قبل از انتخابات امریکا با قیمت یک هزار و ۸۹۰ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان معامله شده است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر