|
کدخبر: 115101

ریزش شدید قیمت دلار در بازار تهران (۱۹مرداد)

قیمت دلار در بازار امروز (یک‌شنبه ۱۹مرداد) شاهد کاهش ۲ هزار تومانی بهای دلار و یورو بود.

بانک و بیمه ریزش شدید قیمت دلار در بازار تهران (۱۹مرداد)

بازار ارز امروز (یکشنبه، ۱۹ مرداد) در نرخ‌های رسمی صرافی‌ها پس از یک هفته افزایش قیمت، شاهد کاهش بهای فروش ارزهای عمده بود.

بهای هر دلار امریکا در ساعت ۱۵ امروز در صرافی‌های بانکی به کانال ۲۱ هزار تومان بازگشت و به قیمت ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. همچنین بهای خرید دلار در این صرافی‌ها نیز ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان شد.

تابلوی صرافی‌های بانکی برای فروش یورو نیز همین روند را نشان دادند و بهای آن را ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان ثبت کردند. بهای خرید یورو هم در قیمت ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان ثبت شد.

افزایش قیمت خرید و کاهش قیمت فروش ارز در صرافی‌های بانکی، منجر به این شد که پس از سه هفته، فاصله قیمت خرید و فروش دلار و یورو در این صرافی‌ها به بازه ۱۰۰ تومان بازگردد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار غیر رسمی ارز گویای آن است که نرخ خرید و فروش دلار در این بازار هم کاهشی حدود ۲ هزار تومانی داشته و این ارز در حدود قیمت ۲۱ هزار و ۴۰۰ تومان در حال معامله است.

همچنین در سامانه سنا نیز در روز کاری قبل (۱۶ مرداد) برای فروش هر یورو مبلغ میانگین ۲۶ هزار و ۹۴۵ تومان و برای فروش دلار نیز رقم ۲۳ هزار و ۲۰۷ تومان ثبت شده است.

از سوی دیگر در سامانه نیما طی در روز معاملاتی گذشته هر حواله فروش یورو با میانگین قیمت ۲۲ هزار و ۱۳۰ تومان به ثبت رسید. فروش حواله دلار نیز با میانگین قیمت ۱۸ هزار و ۴۷۹ تومان انجام شد.

رئیس کل بانک مرکزی جمعه گذشته با توجه به التهابات بازار ارز، اعلام کرده بود: قیمت واقعی دلار خیلی پایین تر از رقم ۲۴ هزار تومان است.

عبدالناصر همتی تصریح کرده بود: به مردم اطمینان می‌دهم که دولت به دنبال درآمدزایی از قیمت ارز نیست و اگر بتوانیم نرخ ارز را پایین بیاوریم که در روزهای آینده انشاالله این اتفاق خواهد افتاد، نشان خواهیم داد که دولت چنین هدفی ندارد.

به گفته وی، ثبات در بازار ایجاد شده و هنگامی که وارد ثبات می‌شویم روند پایین آوردن نرخ ارز را آغاز می‌کنیم. اگر نرخ ارز پایین بیاید، قیمت کالاها نیز در میان مدت پایین خواهد آمد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر