|
کدخبر: 96584

داشتن آسانسور در ساختمان چه مسئولیت‌هایی دارد؟

آسانسور یکی از پر کاربرد‌ترین و مفید‌ترین اختراعات بشر است. مخصوصاً از زمانی که بلند مرتبه‌سازی و ساخت برج‌های مسکونی و اداری، رونق گرفت و جابه‌جایی بین طبقات با راه پله هم کاری بسیار سخت و طاقت فرسا از نظر بدنی شد.

بنابراین کاربرد آسانسور در ساختمان‌ها به یکباره رشد چشمگیری داشت به طوری که درحال‌حاضر حتی برخی ساختمان‌های دو طبقه هم از آسانسور استفاده می‌کنند.

بعد از آن پله‌های برقی هم جای خود را به پله‌های معمولی دادند. بیشتر استفاده از پله برقی در پل‌های هوایی و در پاساژ‌ها و مکان‌های عمومی مثل مترو یا فرودگاهها هست.

Asansornw1.jpg

اما آسانسور هم مثل هر دستگاه برقی دیگری، گهگاه دچار خرابی می‌شود یا امکان دارد که به دلیل نقص در عملکرد، باعث حادثه شود. این حادثه هم ممکن است برای استفاده‌کننده از آن خطر جانی در پی داشته باشد. به طور مثال کابل‌های آسانسور با اینکه بسیار پر قدرت و ایمن ساخته می‌شوند، در صورتی که به صورت دوره‌ای بررسی و سرویس یا تعویض نشوند، امکان پاره شدن دارند. حتی در برخی موارد استفاده بیش از ظرفیت از آسانسور باعث بروز حوادث یا خرابی آن می‌شوند. حتی محبوس شدن و گیر افتادن استفاده‌کننده از آسانسور هم باعث بروز مشکلات بدنی مثل خفگی می‌شود.

بنابراین همانطور که می‌دانید استفاده از آسانسور در ساختمان شما، بدون دردسر و حادثه هم نخواهد بود. حال راهکارهای جلوگیری از این حوادث یا کاهش پیامد‌های آن چیست؟

یکی از راهکارهایی که برای اطمینان بخشی از عملکرد آسانسور، استفاده از آسانسور‌های استاندارد با لوازم با کیفیت است که بسته به نوع کاربری و حجم جابه‌جایی که از آن انتظار خواهید داشت متفاوت خواهد بود. بنابراین به زبان ساده این که باید آسانسور با کیفیت خریداری کنید تا کمتر دچار حادثه یا خرابی شوید.

راهکار دوم، تعمیر و نگهداری و سرویس دوره‌ای آسانسور است. معمولاً این کار توسط شرکت‌های تعمیر و نگهداری آسانسور انجام پذیرفته حتی برخی از آنها بعد از سرویس دوره‌ای گواهی هم صادر می‌کنند. این سرویس دوره‌ای به مثابه یک هشداردهنده عمل می‌کند. هروقت که خرابی در سیستم دستگاه وجود داشته باشد، قبل از اینکه خرابی، دستگاه را دچار حادثه کند به ما نشان می‌دهد که می‌بایست با تعویض یا تعمیر قطعاتی از دستگاه آسانسور از بروز حادثه جلوگیری کنیم.

اگر همه این کارها را انجام دادیم اما حادثه باز هم اتفاق اتفاد، راهکار چیست؟ گزینه آخر خرید بیمه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور در قبال اشخاص ثالث است. این بیمه نامه حوادثی را که در طی مدت اعتبار بیمه نامه برای آسانسور بیافتد که مسئولیت آن با مالک آسانسور که یا صاحب ساختمان یا هیات مدیره و مدیر ساختمان باشد را پوشش داده و در صورت مجروح شدن استفاده کننده، هزینه پزشکی و در صورت نقص عضو یا فوت شخص، دیه مربوطه را تحت عنوان غرامت فوت پرداخت خواهد کرد. بیمه آسانسور به شما اطمینان می‌دهد که حتی با رعایت تمامی اصول ایمنی اگر باز هم اتفاقی افتاد، از نظر مالی شما توسط شرکت بیمه حمایت خواهید شد.

بیمه آسانسور را از کجا تهیه کنم؟

پیشنهاد ما این است که این بیمه را از نمایندگی بیمه سامان شیرخانی تهیه کنید. این نمایندگی با سابقه ۱۴ ساله در صنعت بیمه و بهره گیری از مشاورین متخصص و حرفه‌ای در زمینه بیمه‌های مسئولیت می‌تواند بهترین بیمه آسانسور را بر اساس شرایط شما پیشنهاد کند و در صورت تمایل شما در سریعترین زمان ممکن نسبت به صدور بیمه نامه اقدام نموده و به شما تحویل نماید.

همچنین شرکت بیمه سامان به عنوان یکی از شرکت‌های خوشنام در زمینه خسارت بیمه نامه‌های مسئولیت توانسته است که بهترین عملکرد را در حوزه خسارت داشته باشد و رضایت هر چه بیشتر بیمه‌گذاران را فراهم نماید. قطعاً استفاده از خدمات بیمه سامان تجربه خوشایندی را برای شما به ارمغان خواهد داشت.

  • هادی شفتیان ارسالی در

    مدیر ساختمون شدن خیلی مسئولیت ها داره. م ن روز اول که خواستم مسئولیتش رو بپذیرم م طالعه کردم و با اعضای ساختمون شرط کردم ک ه اگه قبول می کنن که پول مواردی مثل بیمه رو بدن من قبول می کنم. اگه یه دفعه اتفا قی بیافته هیچکس مسئولیت نمیکنه که هیچ، ت ازه همون موقع میان میگن که تو پس چکاره ب ودی چرا بیمه نکردی. نمیگن که خودمون پول ندادیم. البته من قبل از آسانسور، اول بیم ه آتش سوزی گرفتم.

  • هادی نیک ارسالی در

    خیلی از ساختمونا حتی به خودشون زحمت نمید ن که یه تعمیرکار یا سرویس کار آسانسور دا شته باشن یا با یه شرکت تعمیر و نگهداری آ سانسور قرارداد ببندن که مثلاً ماهی یک با ر بیاد و کار مربوط به سرویس آسنانسورشون رو انجام بده. بعضی از این آسانسورها رو ک ه سوار میشی انقدر تکون داره یا دکمه هاش کار نمیکنه یا لرزش داره که آدم رو واقعا میترسونه.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها