|
کدخبر: 297083

نفت همچنان در سراشیبی سقوط

بهای نفت در معامله های روز دوشنبه بازار جهانی و همچنین در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا و در پی تلاش های سرمایه‌گذاران برای ارزیابی تمایل فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره، با کاهش محسوس همراه بود. این چندمین روز است که بهای قیمت نفت همچنان روند کاهشی دارد.

انرژی نفت همچنان در سراشیبی سقوط

بهای معاملات نفت برنت امروز هم با تغییراتی همراه بود و همچنان روند کاهشی خود را ادامه داد. نفت برنت امروز  با ۹۷ سنت معادل ۱.۳ درصد کاهش، به ۷۳ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید و برای چندمین روز متوالی سیر کاهشی خود را طی کرده است. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱.۳ درصد کاهش یافت و به ۶۹ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید.

نظر تحلیلگران

فرانسیسکو بلانش، تحلیلگر واحد تحقیقات جهانی بانک امریکا واکنش هایی را نسبت به روند کاهشی شدن قیمت نفت نشان داد و در یادداشتی نوشت: قیمت نفت بین ۲ عامل متضاد گیر افتاده است که شامل رشد منفی پولی و دیگری ذخایر پایین‌تر نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ هست. فعلا عامل منفی دست بالاتری خواهد داشت و قیمت نفت تا زمانی که فدرال رزرو تزریق پول را کاهش دهد، برای صعود در کشمکش خواهد ماند. این بانک همچنان انتظار دارد میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۳، به حدود ۸۰ دلار در هر بشکه برسد.

نفت-بشکه

اکثر فعالان بازار انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست سیاستگذاری دو روزه خود در روز چهارشنبه، نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.

در این میان، چند منبع آگاه گفته اند، شرکت آرامکوی سعودی حداقل به ۵ مشتری در شمال آسیا اعلام کرده است که حجم نفت قراردادی خود برای ژوئیه را به طور کامل دریافت خواهند کرد. ۳ منبع بازرگانی با بیان این که بعضی از پالایشگاه‌های دولتی چینی دریافت نفت کمتر در ژوییه را درخواست کرده اند، اظهار کردند که مجموع حجمی که این پالایشگاه‌ها دریافت می‌کنند، ممکن است حدود ۱۰ میلیون بشکه کمتر از از میزان دریافت آنها برای ژوئن باشد.

 

انرژی-خرداد

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها