|
کدخبر: 284784

مصرف گاز در این استان رکورد زد

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: مصرف گاز در استان برای دومین بار طی یک هفته جاری به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز رسیده و رکورد بیشترین میزان مصرف در سال جاری را شکست.

«ناصر حسینی» با بیان اینکه این میزان مصرف متعلق به مصارف خانگی، تجاری، آموزشی و صنایع غیرعمده است، افزود: بیشترین میزان مصرف پیش از این در هفته گذشته و به میزان ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در استان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه شمار مشترکان گاز استان نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: از مهمترین دلایل افزایش حجم مصرف در کنار افزایش شمار مشترکان و بازگشایی واحدهای آموزشی در مقایسه با پارسال که به دلیل کرونا تعطیل شده بودند و استفاده بی رویه شهروندان در مصرف است.

وی افزود: برای پایدار بودن جریان گاز در استان و کمک به استان هایی که با شرایط بحرانی مواجه هستند حدود ۲۰ درصد از جایگاه های سی ان جی استان در ساعاتی از روز از مدار خارج شده اند.

جریان گاز ۸ اداره در کرمانشاه قطع شد

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه بیان کرد: با وجود اینکه امروز تمام ادارات و مراکز آموزشی تعطیل اعلام شده بود ولی در بازدید از ادارات این شهر، سامانه گرمایشی هشت اداره همچنان روشن بود که به دلیل رعایت نکردن ضوابط اعلام شده جریان گاز آنها قطع شد.

حسینی با بیان اینکه جریان گاز ۹ اداره متخلف دیگر نیز روز گذشته قطع شد، افزود: در مجموع طی حدود ۲ ماه اخیر جریان گاز بیش از ۸۰ اداره به دلیل عدم صرفه جویی و رعایت دمای استاندارد قطع شده است.

وی افزود: جریان گاز این ادارات پس از تعهد رئیس آن برای مصرف بهینه گاز وصل شده و در صورت تکرار به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

حسینی ادامه داد: به دلیل شرایط بحرانی پیش آمده ناشی از موج سرمای بی سابقه در کشور که موجب افزایش مصرف در برخی استان های کشور شده است شهروندان و خانواده ها باید در مصرف بهینه گاز دقت بیشتری داشته باشند و دمای خانه را در دمای ۱۸ درجه نگه دارند.

حسینی تاکید کرد: هم اینک برای تامین گاز پایدار در استان جریان گاز چهار نیروگاه و ۲ کارخانه سیمان نیز قطع شده است.

وی در پایان با بیان اینکه در جهت بهینه سازی مصرف نیازمند همکاری و همراهی جدی مردم و مسوولان و تولیدکنندگان هستیم، گفت: رعایت نکات ساده‌ای همچون پوشاندن درزهای در و پنجره ها، پوشیدن لباس گرم در خانه و بستن کانال کولر می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف گاز منازل را کاهش دهد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اکنون ۹۹/۵ درصد خانوارهای شهری در قالب ۳۰ شهر و همچنین ۸۴/۸ درصد خانوارهای روستایی در سطح هزار و ۸۱۴ روستا استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند.

در استان کرمانشاه بیش از ۶۰۰ هزار مشترک گاز وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آن ها در شهر کرمانشاه هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها