|
کدخبر: 283224

خبر خوب برای مشترکان خوش مصرف

وزیر نیرو گفت: اخیرا شاهد حضور یک تیم نظارتی از سازمان حفاظت محیط زیست در پروژه سد چمشیر بودیم، گزارش خودشان را منتشر کردند و نگرانی‌هایی که در این رابطه توسط کارشناسان مطرح شده بود، توسط گزارش این گروه اعزامی برطرف شده است.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه روز نخست نمایشگاه بین‌المللی آب و تأسیسات آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه هجدهم مورد استقبال خوبی از سوی فعالان صنعت آب قرار گرفته و شاهد حضور پرتعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه امسال هستیم که در همین‌جا دعوت می‌کنم تا مردم، علاقه‌مندان و متخصصان صنعت آب از این نمایشگاه بازدید کنند و با دستاوردهای جدید ارائه شده، آشنا شوند.

وی افزود: با توجه به کاهش قابل توجه بارش‌ها، لازم است با استفاده از آخرین فناوری‌ها به موضوع مدیریت مصرف ورود و توجه ویژه کرد؛ تا بتوانیم با روش‌های هوشمندسازی، ابزار مناسبی را برای مدیریت مصرف آب ایجاد کنیم.

در پروژه سد چمشیر نیز ضوابط و استانداردهای محیط زیست به‌خوبی رعایت شده است

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی در خصوص سد چمشیر گفت: این سد یکی از سدهای بزرگ کشور است که توسط متخصصین ایرانی طراحی شده و در مراحل پایانی اجرا به سر می‌برد، در اجرای این پروژه آخرین استانداردهای مهندسی، مطالعه و اجرا شده و در موضوعات محیط زیست، بر اساس ضوابط بسیار سخت‌گیرانه‌ای مطالعات محیط زیستی احداث این سد انجام شده است.

محرابیان با بیان اینکه "پروژه سد چمشیر مجوزهای لازم را از ابتدای اجرا تاکنون از نهادهای مختلف، به ویژه سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرده"، گفت: در طول مدت اجرای این پروژه، با ۲۵ گزارش دقیق، نظارت ضوابط محیط زیست این پروژه اجرا شده است.

وی ادامه داد: در تمامی پروژه‌های وزارت نیرو به‌خصوص پروژه‌های مرتبط با آب، رعایت استانداردها و ضوابط محیط زیست از مهمترین مسائلی است که مورد توجه قرار می‌گیرد و در پروژه سد چمشیر نیز ضوابط و استانداردهای محیط زیست به‌خوبی رعایت شده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اخیرا نیز ما شاهد حضور یک تیم نظارتی از سازمان حفاظت محیط زیست در این پروژه بودیم، گزارش خودشان را منتشر کردند و نگرانی‌هایی که در این رابطه توسط کارشناسان مطرح شده بود، توسط گزارش این گروه اعزامی برطرف شده است.

احکام خوب آبی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ منتظر تصویب مجلس است

وی افزود: آب محور توسعه کشور است و در برنامه هفتم توسعه نیز، موضوع آب، محور برنامه‌های زیربنایی کشور قرار گرفته است.

محرابیان با بیان اینکه "توجه به مسئله آب در صدر برنامه‌های دولت قرار گرفته"، گفت: در تدوین لایجه بودجه ۱۴۰۲ نیز موضوع محوری آب مورد توجه قرار گرفته و با حمایت دولت، احکام خوبی را در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تدوین کرده‌ایم که امیدواریم با حمایت مجلس، بتوانیم مصوبات خوبی را در زمینه آب بگیریم.

وی ادامه داد: در تدوین برنامه هفتم، چند محور اصلی وجود دارد که یکی از این محورها، بدون شک آب است؛ با جرأت می‌توانم بگویم توجه به موضوع آب، به عنوان محور برنامه هفتم مورد وفاق دولت و مجلس است و ما باید بتوانیم در یک مدت محدود، تمامی پروژه‌های مهم بخش آب کشور را اجرا کنیم.

پیگیری دولت برای تأمین بخشی از منابع مالی سد بختیاری از مسیر فاینانس خارجی

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت اجرای سد بختیاری گفت: سد بختیاری یک پروژه بسیار ارزشمند در بخش مدیریت منابع آب است و در طرح‌های آبی کشور، احداث آن جزو الزاماتی است که باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: برای تأمین مالی این سد به روش‌های ترکیبی در حال تأمین منابع هستیم، بخشی از منابع داخلی و بخشی هم از طریق فاینانس اعتبارات آن دنبال می‌شود؛ در حال پیگیری بحث فاینانس خارجی برای تأمین بخشی از منابع مورد نیاز احداث این سد هستیم.

تعرفه آب و برق برای مشترکان خوش مصرف افزایش نمی‌یابد

محرابیان در خصوص تصمیم دولت برای تغییر در نرخ آب‌بها گفت: سیاست دولت در بخش آب، برق و گاز در خصوص نرخ‌ها و تعرفه‌های مصرفی بدین صورت است که برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند شاهد افزایش بهای مصرف نباشیم؛ اگر نرخی هم تغییر می‌کند برای این دسته بسیار بسیار اندک خواهد بود.

وی افزود: اما برای مدیریت مصرف، باید مصارف بالاتر از الگو محدود شود و به عبارتی در این بخش، سیاست‌های قیمت‌گذاری به‌گونه‌ای خواهد بود که مانعی برای مصارف اسراف‌گونه باشد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر