|
کدخبر: 275830

قیمت نفت در بازارهای جهانی تغییر کرد + جزییات

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳دلار و ۵۰سنت معادل ۳.۷۱درصد افزایش به ۹۷دلار و ۹۲سنت رسید.

انرژی قیمت نفت در بازارهای جهانی تغییر کرد + جزییات

قیمت نفت حدود ۴ درصد در روز جمعه افزایش یافت و به بالاترین رقم طی ۵ هفته گذشته رسید. دلیل اصلی افزایش قیمت نفت تصمیم ائتلاف اوپک‌پلاس برای بزرگ‌ترین کاهش تولید از ۲۰۲۰ علی‌رغم نگرانی در مورد احتمال رکود اقتصاد و بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی بوده است.

قیمت نفت برای پنجمین روز پیاپی همگام با بالا رفتن قیمت دلار افزایش یافته است. افزایش ارزش دلار بر تقاضای نفت تأثیر می‌گذارد و قیمت آن را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ دلار و ۵۰ سنت معادل ۳.۷۱ درصد افزایش به ۹۷ دلار و ۹۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴ دلار و ۱۹ سنت معادل ۴.۷۴ درصد افزایش ۹۲ دلار و ۶۴ سنت معامله می‌شود.

این بالاترین قیمت نفت خام برنت و نفت آمریکا از پایان ماه اوت است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه در ائتلاف اوپک‌پلاس در روز چهارشنبه توافق کردند تولید نفت خود را ۲ میلیون بشکه در روز پایین بیاورند.

بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند این کاهش تولید، قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار در هر بشکه بازمی‌گرداند.

کاهش تولید اوپک‌پلاس در شرایطی صورت گرفته است که تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه واردات نفت روسیه در ماه آینده میلادی اجرایی می‌شود و عرضه نفت را در بازار محدودتر می‌کند.

دبیرکل اوپک اعلام کرد این کاهش تولید باعث می‌شود ائتلاف اوپک‌پلاس ذخایر نفت بیشتری برای آزادسازی در شرایط بحرانی داشته باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در روز پنجشنبه ضمن ابراز ناامیدی نسبت‌به این تصمیم اوپک‌پلاس اعلام کرد به‌دنبال تمام راه‌های جایگزین جهت جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت نفت خواهد بود.

دراین‌بین تعداد چاه‌های نفت آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است دو حلقه در این هفته کاهش‌یافته و به ۶۰۲ رسیده است. تورم بالا باعث شده است تولیدکنندگان آمریکایی هزینه بیشتری برای حفظ نیروی کار و تجهیزات خود بپردازند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها