|
کدخبر: 270171

اطلاع‌رسانی پیامکی خاموشی ناشی از بروز حادثه

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: خاموشی ها از طریق سامانه پیامکی اطلاع رسانی می شود.

علیرضا رضایی افزود: بزرگ‌ترین سامانه پاسخگویی حوادث کشور در حوزه برق رونمایی و ظرفیت پاسخگویی به مشترکان برق شهر تهران دو برابر شد.

وی ادامه‌داد: با همکاری شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و شرکت مخابرات استان تهران، ظرفیت خطوط ارتباطی برق پایتخت برای پاسخگویی هم‌زمان به مشترکان در شرایط بحرانی، به ۹۰۰ تماس افزایش یافت.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق پایتخت گفت: پیش از این باتوجه به وجود بیش از چهار میلیون مشترک در شهر تهران، در زمان‌های خاص همچون وقوع تغییرات ناگهانی آب‌وهوایی و حوادث طبیعی، تعداد تماس‌های تلفنی با سامانه حوادث و اتفاقات ۱۲۱ افزایش می‌یافت و با پرشدن ظرفیت خطوط تلفنی، برخی از مشترکان با بوق اشغال مواجه می‌شدند.

رضایی بیان‌داشت: برای بهبود هرچه بیشتر فرایند پاسخگویی به شهروندان تهرانی در شرایط خاص، اطمینان مشترکان از ثبت شدن حوادث رخ‌داده و پیگیری حادثه توسط کارشناسان، با هماهنگی شرکت مخابرات استان تهران، ظرفیت پاسخگویی هم‌زمان به خطوط تلفنی از طریق کاربر یا پیام صوتی از ۴۲۰ تماس به ۹۰۰ تماس افزایش پیدا کرد.

وی اضافه‌کرد: با تدابیر اجرایی شده، اکنون روزانه به شکل میانگین به بیش از ۱۰ هزار تماس ورودی به سامانه ۱۲۱ این شرکت پاسخ داده می‌شود، ضمن آنکه ظرفیت ایجاد شده بیش از سرانه‌های استاندارد تعیین شده بر اساس تعداد مشترکان شهر تهران است و با ایجاد این ظرفیت گامی بزرگ برای تکریم مشترکان برق پایتخت برداشته شده است.

این مسؤول خاطرنشان‌کرد: با تخصیص سرور جداگانه در مرکز مخابرات، تماس‌های مازاد نیز توسط سامانه صوتی پاسخ داده شده و شهروندان در هیچ شرایطی با بوق اشغال مواجه نخواهند شد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر