|
کدخبر: 268948

ورود درخشان شرکت های دانش بنیان به حوزه سامانه‌های هوشمند سوخت

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: یکی از دغدغه‌های ویژه ما ارتقای کیفی سامانه‌های هوشمند سوخت بود که از توان شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه استفاده شده و توانستیم تلمبه‌ها را بومی‌سازی کنیم.

علی‌اکبر نژادعلی امروز در مراسم مبادله پنج تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان این‌که بحث تامین فرآورده از مبادی تامین، ذخیره سازی آنها و درنهایت توزیع بر عهده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قرار دارد، اظهار کرد: این مهم توسط همکاران در ۳۷ منطقه عملیاتی و ۲۳۰ ناحیه در حال انجام است و فرآیند توزیع ۲۵۰ میلیون لیتر فرآورده اصلی در حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که این مهم براساس بحث‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود در حال انجام است، ادامه داد: در راستای بهبود فرآیندها و تحقق شعار سال شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درصدد شناسایی شرکت‌های دانش بنیان اقدام کرد. با توجه به شرایط موجود انتخاب و گزینش شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفت و امروز شاهد مبادله امضای پنج تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که در حوزه سی ان جی، با مطالعات انجام شده و فعالیت‌هایی که دوستان انجام دادند، با برخی ناکامی‌ها مواجه بودیم گفت: در این راستا اخیرا مطالعه ویژه‌ای انجام شد و شرکت‌های دانش بنیان فرآیندهایی را انجام دادند که قرار شده در دو جایگاه به صورت پایلوت پیاده‌سازی شود و بعد از آن در ۴۲۰۰ جایگاه فرآورده و ۲۵۰۰ جایگاه سی ان جی به کار گرفته شود.

نژادعلی اضافه کرد: فرآیند اصلی که دنبال آن بودیم بحث بهبود فرآیند و بهره‌مندی از تکنولوژی در سیستم‌های هوشمند بود که در این راستا نیز با شرکت دانش بنیان دیگری کار را پیش برده‌ایم و هدف این است که به تکنولوژی دست یابیم که نیازمند این میزان تجهیزات در مبادی عرضه نباشیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با شرکت‌های دیگر اظهار کرد: استفاده از نورافکن‌های فوق کم‌مصرف، بومی‌سازی ربات چند منظور در محیط‌های غیرقابل دسترس از موارد دیگر همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: ما به دنبال این هستیم که با انعقاد تفاهم‌نامه و حمایت‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد، ضمن این‌که مشوق‌های لازم را در این بخش داشته باشیم، از این فرآیند شرکت‌های دانش بنیان نهایت بهره‌وری را ببریم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها