|
کدخبر: 266556

افزایش یک دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۶۲ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش به ۱۲۰ دلار و ۶۵ سنت رسید.

انرژی افزایش یک دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی

در حالی که حمله موشکی به یک مجتمع توزیع نفت در عربستان موجب افزایش نگرانی از کاهش عرضه شده است نرخ نفت روز جمعه با بیش از یک درصد افزایش به بالای ۱۲۰ دلار رسید.

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۶۲ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش به ۱۲۰ دلار و ۶۵ سنت رسید. نرخ نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۵۶ سنت معادل ۱.۴ درصد رشد به ۱۱۳ دلار و ۹۰ سنت رسید.

بدین ترتیب نرخ هر دو شاخص نفتی شاهد نخستین رشد هفتگی در طی ۳ هفته گذشته بود. نفت برنت بیش از ۱۱.۵ درصد و نفت خام امریکا ۸.۸ درصد افزایش را تجربه کردند. حوثی‌های یمن روز جمعه اعلام کردند سلسله حملات موشکی‌ای را علیه تاسیسات انرژی عربستان انجام داده‌اند.

قیمت نفت سنگین ایران در بازارهای جهانی به ۱۰۸ دلار رسید

قیمت نفت‌خام به ۱۰۷.۰۶ دلار رسید؛ همچنین نفت سنگین ایران به ۱۰۸.۸۶ دلار رسیده این در حالی است که قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ بدین شرح که قیمت سبد نفتی اوپک ۱۱۱.۰۹ دلار، قیمت نفت برنت در آمریکا ۱۰۹.۱ دلار، قیمت نفت برنت در انگلیس ۱۰۹.۱ دلار رسید.

گفتنی است،‌ قیمت جهانی نفت خام ۱۰۷.۰۶ دلار و قیمت نفت WTI در بازار آمریکا ۱۰۷.۶۲ دلار، نفت سنگین ایران به ۱۰۸.۸۶ دلار و قیمت جهانی بنزین با ۲.۵۶ درصد کاهش به ۳.۷۸۱۷ دلار رسید.

قیمت -نفت-1

یادآور می شود،‌ قیمت جهانی گاز طبیعی با ۱.۷۵ درصد رشد به ۶.۲۸۱ دلار و قیمت جهانی نفت کوره با ۲.۶ درصد کاهش به ۴.۲۴۴۸ دلار رسید.

طبق آمارها، قیمت جهانی گازوئیل ۱۲۹۶ دلار و  قیمت نفت سنگین عربستان ۱۰۷.۷۴ دلار اعلام شده است.

قیمت-نفت-2

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها