|
کدخبر: 264195

حجم آب سدهای کشور چقدر کاهش داشته است؟

حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۰) تا ۱۴ خردادماه به ۲۶ میلیارد و ۸۹ میلیارد مترمکعب رسید که نسبت به پارسال ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انرژی حجم آب سدهای کشور چقدر کاهش داشته است؟

وضعیت بارش‌های سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۰ تا آخر شهریور ۱۴۰۱) چندان مناسب ارزیابی نمی‌شود و بر همین اساس موجودی آب مخازن سدهای کشور هم تحت‌تأثیر وضعیت بارش‌ها قرار دارد.

تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد: حجم کل ورودی آب به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال ابی جاری تا روز ۱۴ خردادماه امسال به رقم ۲۶ میلیارد و ۱۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

این در حالی است که در سال آبی پارسال (ابتدای مهر ۱۳۹۹ تا آخر شهریور ۱۴۰۰) این رقم (آب ورودی به سدها) ۲۵ میلیارد و ۵۲ میلیون مترمکعب بوده که رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم خروجی آب از سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا چهاردهم خردادماه رقم ۱۸ میلیارد و ۴۴ میلیون مترمکعب بوده است. در سال آبی پارسال این رقم ۲۴ میلیارد و ۴۲ میلیون مترمکعب بوده که کاهش ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم آب موجود نیز در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۰) تا ۱۴ خردادماه در حالی به ۲۶ میلیارد و ۸۹ میلیارد مترمکعب رسید که در سال آبی گذشته این رقم ۲۸ میلیارد و ۴۴ میلیون مترمکعب بود که کاهش ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها