|
کدخبر: 260297

قیمت جهانی نفت اعلام شد (۲۳ اردیبهشت)

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۸۷ سنت معادل ۱.۷۴ درصد افزایش به ۱۰۹ دلار و ۳۲ سنت رسید.

انرژی  قیمت جهانی نفت اعلام شد (۲۳ اردیبهشت)

 قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش داشت، اما اولین کاهش هفتگی خود را طی ۳ هفته گذشته تجربه کرد. نگرانی درمورد تورم و قرنطینه‌های کرونایی چین و تاثیر آن بر رشد اقتصاد جهان بر ترس از کاهش عرضه سوخت از سوی روسیه پیشی گرفته‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۸۷ سنت معادل ۱.۷۴ درصد افزایش به ۱۰۹ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۶۳ سنت افزایش معادل ۱.۵۴ درصد، ۱۰۷ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی با کاهش هفتگی مواجه بوده‌اند. قیمت نفت خام برنت بیش‌از ۳ درصد و قیمت نفت آمریکا بیش‌از ۲ درصد در این هفته پایین آمده‌است.

بازار نفت همچنان تحت تاثیر دورنمای ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا و نگرانی در مورد تقاضا به‌خاطر ضعف رشد اقتصاد دنیا، تورم و محدودیت‌های کرونایی چین قرار دارد.

تورم و افزایش نرخ بهره در آمریکا ارزش دلار را به بالاترین رقم طی ۲۰ سال گذشته رسانده‌است که مانع افزایش قیمت نفت می‌شود، چون ارزش بالای دلار خرید نفت برای سایر ارزهای دنیا را گران‌تر می‌کند.

اما تحلیلگران همچنان بر دورنمای ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا تمرکز دارند. مسکو در این هفته به‌دنبال توقف یکی از مسیرهای ترانزیت گاز توسط اوکراین، تحریم‌هایی علیه واحدهای اروپایی شرکت گازپروم اعمال کرده‌است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود در روز پنجشنبه با تاکید بر عوامل رقابتی در بازار نفت اعلام کرد افزایش تولید نفت در خاورمیانه و آمریکا و کند شدن روند رشد تقاضا احتمالاً خطر کمبود عرضه ناشی از اختلال در عرضه نفت روسیه را دفع می‌کند.

طبق گزارش این آژانس، در صورت گسترش تحریم‌های روسیه، تولید نفت این کشور حدود ۳ میلیون بشکه در روز از ماه جولای کاهش پیدا می‌کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر