|
کدخبر: 259073

گاز به زابل رسید

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: عملیات تست و تزریق گاز خط لوله زاهدان تا زابل به اتمام رسید و گاز وارد ایستگاه کنترل فشار شهر زابل شد.

انرژی گاز به زابل رسید

رضا نوشادی گفت: امسال در شرکت مهندسی و توسعه گاز به عنوان سال سیستان و بلوچستان نامگذاری شده؛ زیرا بیش از ۵۰ درصد از حدود هزار کیلومتر هدفگذاری برای راه اندازی و افتتاح خطوط و تزریق گاز، فقط در این استان متمرکز است.

او می‌گوید: طی یک هفته گذشته، عملیات تست و تزریق گاز دو پروژه مربوط به خط لوله ۲۲۰ کیلومتری زاهدان تا زابل که نیمی از آن ۳۶ اینچ (از زاهدان تا دوراهی دشتک) و نیمی از آن ۲۴ اینچ (از دوراهی دشتک تا زابل) است، انجام شده و به اتمام رسید. هم اکنون گاز وارد ایستگاه کنترل فشار شهر زابل شده که این شهر و شهر‌های اطراف آن را تحت پوشش قرار خواهد داد.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، توزیع گاز داخل زابل به مفهوم واقعی، زمانی انجام خواهد شد که عملیات علمک زنی و لوله کشی داخل منازل به طور کامل انجام شود. شبکه داخل شهر هم در مجموعه گاز استان سیستان و بلوچستان انجام شده که به تدریج و قطعه قطعه در حال تست و تزریق گاز است. عملیات راه اندازی و تزریق گاز ۴ قطعه خط لوله در مسیر ایرانشهر تا زابل که از سوی چهار پیمانکار در حال انجام است نیز، امسال انجام می‌شود که تمامی شهر‌ها و صنایع موجود در مسیر زاهدان تا زابل و ایرانشهر تا چابهار را در بر خواهد گرفت.

تست تزریق گاز به زابل درحال انجام است

قطعه دوم خط لوله محمدیه قم به پارچین تهران یکی دیگر از خطوط لوله ای است که شرکت مهندسی و توسعه گاز در نظر دارد تا پایان سه ماهه سوم امسال آن را به بهره برداری برساند؛ این خط لوله، شبکه شمال و شمال شرق کشور و تهران را در اوج مصرف زمستانی به پایداری خواهد رساند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها