|
کدخبر: 255316

مالک پتروشیمی میانکاله به دنبال چیست؟

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه مجوز صادر شده برای مالک پتروشیمی میانکاله فقط با نیت خاصی صادر شده و حالا که با ساخت این پتروشیمی مخالفت شده هیچ کس نمی تواند زمین آنجا را تغییر کاربردی بدهد گفت: مجلس اجازه ساخت و ساز آپارتمان را در زمین های پتروشیمی میانکاله نمی دهد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت دولت و سازمان محیط زیست با ساخت پتروشیمی میانکاله به دلیل خطرات زیست محیطی اظهار کرد: زمین این مجموعه امانی و به شرط ساخت پتروشیمی میانکاله به مالک داده شده است و در شرایط فعلی که اجازه ساخت این پتروشیمی را نداده اند مالک نمی تواند بهره برداری غیر داشته باشد.

وی افزود: اگر قرار است که در میانکاله پتروشیمی ساخته نشود چرا باید زمین آنجا از آن مالک پتروشیمی باشد زیرا این زمین از آن ۸۵ میلیون ایرانی است و شخصی نیست که او بتواند تغییر کاربردی بدهد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: ساخت و ساز و آپارتمان سازی در میانکاله هم می تواند مخاطرات زیست محیطی داشته باشد و نباید اجازه داد که مالک پتروشیمی میانکاله به بهانه عدم صدور مجوز به سمت آپارتمان سازی و ساخت مجموعه تفریحی برود که این کار زیاده خواهی مالک محسوب می شود.

سلیمی گفت: دستگاه های متولی باید به تغییر کاربری زمین پتروشیمی میانکاله ورود کرده و در برابر زیاده خواهی مالک به بهانه عدم صدور مجوز ایستادگی کرده و برخورد قاطعی با او انجام دهند که عبرت آموز باشد.

طبق این گزارش، آیت الله رییسی رئیس جمهور روز ۲۱ فروردین سالجاری دستور داد که موضوع احداث پتروشیمی میانکاله بررسی و با احصای موارد خلاف قانون و آسیب زا برای محیط زیست، سریعا از اجرای آن جلوگیری شود.

احمد وحیدی وزیر کشور هم در همین راستا افزود: به استاندار مازنداران اعلام کردیم که طبق دستور ریاست محترم جمهوری تا زمانی که محیط زیست نظر نهایی خود را اعلام نکند، عملیات اجرای این پروژه متوقف خواهد ماند.

این مجتمع پتروشیمی هشتم مهر سال ۹۹ و بدون تایید سازمان محیط زیست مجوز تاسیس گرفته و در اواخر دولت سابق کلنگ احداث آن در حالی بر زمین شد که فعالان محیط زیست می‌گویند احداث این مجتمع می‌تواند آسیب‌های جدی به محیط زیست و پناهگاه حیات وحش میانکاله وارد کند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها