|
کدخبر: 253046

علت قطعی دو دهه برق در آمریکا چه بود؟

داده های وزارت انرژی آمریکا نشان می دهد قطعی برق طولانی مدت ناشی از تغییرات آب و هوایی و وقوع توفان های سهمگین در این کشور نسبت به دهه نخست هزاره سوم دو برابر شده است.

 قطعی برق در آمریکا به دلیل شرایط آب و هوایی در دو دهه گذشته دو برابر شده است. داده های دولتی نشان می دهد گرمایش هوا دلیل اصلی توفان های سهمگینی بوده است که مسبب اصلی آسیب های گسترده به بخش های وسیعی از زیرساخت های قدیمی شبکه برق شناخته شده اند.

داده های وزارت انرژی آمریکا حاکی از آن است که ۴۰ ایالت این کشور در معرض خطر طولانی تر قطعی برق قرار دارند و این وضعیت به ویژه در مناطق با شرایط آب و هوایی سخت، حادتر است.

از سوی دیگر کارشناسان هشدار داده اند که خاموشی طولانی مدت می تواند برای سالمندان، معلولان و سایر جوامع آسیب پذیر مضر و حتی کشنده باشد.

در این میان گفته می شود هزینه های تعمیر و نگهداری شبکه برق به دلیل ارتقاء خطوط انتقال و تجهیزات توسط شرکت های برق به شدت رو به افزایش بوده و این بدان معناست که مشتریان علاوه بر تحمل قطعی مکرر و طولانی تر باید با هزینه های بیشتر هم دست و پنجه نرم کنند.

میزان قطعی برق مرتبط با شرایط بد و آب و هوایی از حدود ۵۰ مورد در سال در سراسر کشور در اوایل دهه سال ۲۰۰۰ میلادی به بیش از ۱۰۰ مورد در سال ‌طی پنج سال گذشته افزایش یافته است.

درواقع توفان های زمستانی که سبب آسیب های گسترده به شبکه برق می شوند و در تابستان سبب وقوع آتش سوزی می گردند دلیل اصلی تاریکی های طولانی مدت در مناطق مسکونی آمریکا شناخته شده اند. گفته می شود بخش شناخته شده ای از این تاریکی ها نیز از سوی وزارت انرژی لحاظ می شود و به عنوان راهی برای مقابله با آتش سوزی های مرگبار در نظر گرفته می شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها