|
کدخبر: 249800

ایمن سازی ۴ هزار انشعاب برق در بازار تهران

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: با هدف بهبود شاخص های ایمنی شهری، تاکنون بیش از ۴ هزار انشعاب برق در ۶۶ مجتمع تجاری بازار بزرگ تهران، اصلاح و ایمن سازی شده است.

علیرضا رضایی در خصوص اقدامات انجام شده به منظور ایمن سازی انشعابات برق بازار بزرگ تهران گفت: بازار تهران دارای بافتی قدیمی و در برخی قسمت ها، تاریخی است که چنین شرایطی در کنار تعداد قابل توجه انشعابات برق، بی توجهی مالکان و مستاجران به سیم کشی استاندارد در شبکه داخلی و واحدهای تجاری و عدم همکاری برخی از کسبه، ایمن سازی شبکه برق این محدوده را با چالش زیادی مواجهه کرده است به همین دلیل در خصوص رفع مشکلات ایمنی وضعیت غیر استاندارد برخی از انشعابات و تابلوهای برق در بازار از سال ۱۳۹۷ با هماهنگی شهرداری و آتش نشانی، کارگروهی از نمایندگان شهرداری، آتش نشانی و منطقه برق خیام، تشکیل و با مراجعه به سراها و مجتمع های تجاری ناایمن برای ترغیب مالکان به منظور استاندارد سازی انشعابات و ساماندهی شبکه برق اقدام شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: علیرغم مشکلات بازگو شده با تلاش و پیگیری های مکرر کارشناسان این شرکت و جلب همکاری صاحبان اصناف، تاکنون بیش از ۴ هزار انشعاب برق در ۶۶ مجتمع تجاری بازار بزرگ تهران، ایمن سازی شده و بیش از 1 هزار و ۲۰۰انشعاب نیز به زودی پس از پایان اجرای تعهدات فنی و ساماندهی شبکه داخلی توسط مالکان، به صورت کامل ایمن سازی خواهند شد.

لزوم همکاری کسبه بازار در ایمن‌سازی انشعابات

رضایی در تشریح اینکه بی توجهی به سیم کشی داخلی استاندارد، استفاده از تجهیزات برقی بسیار پرمصرف و تجاوز از قدرت قراردادی توسط برخی از کسبه را از مواردی دانست که شبکه برق بازار را با تهدید مواجهه می‌کند، گفت: انتظار می رود تمامی مالکان همکاری لازم را با شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به منظور اجرای موفق طرح ایمن سازی انشعابات برق بازار تهران به عمل آورند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم که اصلاح انشعابات ۱۲مجتمع تجاری در محدوده بازار، به دلیل عدم همکاری مالکان و کسبه در مراحل مختلف کار، متوقف شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با جدیت پیگیری رفع خطر از شبکه برق قدیمی بازار بزرگ را در دستور کار خود دارد اما از کسبه محترم نیز درخواست داریم در این خصوص همکاری های لازم را به عمل آورند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر