|
کدخبر: 249640

واریز سهمیه بنزین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در ابهام

آخرین باری که رانندگان اسنپ و تپسی سهمیه بنزین خود را دریافت کردند هفت ماه پیش بود. از آن پس دیگر خبری از دریافت این سهمیه نیست. در این بین اما هیچ یک از نهادها مسئولیت واریز یا عدم واریز سهیمه سوخت را بر عهده نمی‌گیرند.

آخرین باری که سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی واریز شد، مرداد ماه بود. یعنی برخی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیش از شش ماه، سهمیه بنزین دریافت نکرده‌اند‌‌.

البته اتحادیه تاکسی‌رانان کشور پس از آن، چندبار اعلام کرد که سهمیه بنزین رانندگان واریز شد، اما رانندگان اسنپ و تپسی گفتند آن‌ها شامل این سهمیه بنزین نشدند و سوختی دریافت نکردند.

کدام نهاد مقصر تعویق سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی است؟

وزارت نفت و وزارت کشور هیچ‌کدام مسئولیت واریز سهمیه بنزین این رانندگان را بر عهده نمی‌گیرد. قرار بود اسنپ و تپسی اطلاعات رانندگان و پیمایش آن‌ها را در سامانه‌ای به نام سماس، وارد کنند. پس از آن وزارت کشور آن را تایید می‌کند و بعد وزارت نفت موظف است براساس میزان پیمایش به رانندگان سهمیه بنزین دهد. اما تا به امروز این اتفاق در عمل نیفتاده و گلایه‌های رانندگان از عدم واریز سهمیه سوخت همچنان ادامه دارد.

وزارت کشور باید اطلاعات رانندگان را به شرکت ملی پالایش، توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی دهد تا این شرکت اقدام به سوخت‌رسانی کند، اما هر یک از این نهادها، مدام انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه می‌گیرند.

بر این اساس، هفت ماه است که خبری از سهمیه سوخت رانندگان اسنپ و تپسی نیست. برای همین هم بسیاری از رانندگان در روزهای پایانی سال ترجیح می‌دهند کار نکنند. برخی دیگر هم ترجیح می‌دهند تا زمانی که دکمه «عجله دارم» فشرده نشده، مسافر قبول نکنند. آن‌ها می‌گویند ۶۰ لیتر سهمیه ماهانه برای آنان کافی نیست و بنزین ۳۰۰۰ تومانی هم برای‌شان صرفه اقتصادی ندارد.

این در حالی است که معاون وزیر نفت هفته پیش گفت که طرح آزمایشی بازتوزیع سهمیه بنزین کیش موفقیت‌آمیز بود و به نظر می‌رسد سهمیه‌بندی بنزین تا سال بعد به کلی عوض شود.

در طرح جدید، راننده اسنپ تنها در شرایطی همین ۶۰ لیتر بنزین را دریافت می‌کند که تشکیل خانواده دهد و یک فرزند داشته باشد‌.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر