|
کدخبر: 244454

سهمیه ‌بندی‌های بنزین در کیش تغییر کرد؟

سهمیه بنزین شهروندان در کیش از اول اسفند تغییر کرده و هر کد ملی، ۲۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای دریافت کرده است. اما آیا سهمیه بنزین رانندگان خدمات عمومی بیشتر از ۲۰ لیتر است؟

انرژی سهمیه ‌بندی‌های بنزین در کیش تغییر کرد؟

سهمیه‌بندی بنزین از اول اسفند در کیش تغییر کرده است. شهروندان کیش به جز ۶۰ لیتر بنزین خودرو، ۲۰ لیتر سهمیه بنزین در کد ملی دریافت کرده‌اند. این سهمیه، به همه شهروندان کیش، چه آن دسته که خودرو دارند و چه آن دسته که خودرو ندارند، داده شده است.

این طرح از اول اسفند شروع شد اما هنوز برخی ابهاماتی درباره طرح سهمیه بنزین کیش دارند. مثلا برخی رانندگان تاکسی نمی‌دانند که قرار است سهمیه بنزین ۲۰ لیتری آنان نسبت به بقیه بیشتر باشد و آیا سهمیه بنزین رانندگان تاکسی، تغییر می‌کند؟

شمسان راد، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش می‌گوید سهمیه بنزین رانندگان تاکسی ثابت می‌ماند. به جز آن سهمیه بنزین ۲۰ لیتری جدید کیش را دریافت می‌کنند.

این طرح تغییری در سهمیه خودروهای خدمات عمومی نمی‌دهد؛ یعنی در طرح سهمیه‌بندی جدید بنزین کیش، قرار نیست سهمیه بنزین رانندگان تاکسی‌، اضافه‌ شود. این دسته از شهروندان، سهمیه قبلی خودرو را بنا بر رویه ثابت دریافت می‌کنند. البته می‌توانند سهمیه بنزین ۲۰ لیتری اعضای خانواده را هم استفاده کنند.

بنابراین رانندگان تاکسی می‌توانند از سهمیه بنرین قبلی خود استفاده کنند و به جز آن ۲۰ لیتر سهمیه بنرین جدید به سهمیه قبلی آنان اضافه می‌شود. یعنی سهمیه بنزین رانندگان تاکسی هم مانند بقیه سهمیه بنرین بقیه شهروندان دیگر ۲۰ لیتر است اما سهمیه بنزین قبلی آن‌ها در کارت سوخت قابل استفاده است.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم گفته بود که این طرح شامل حمل‌ونقل عمومی نمی‌شود و تاکسی‌ها سهمیه ماهانه را با سهمیه خانوار خود دریافت می‌کنند.

رانندگان برای سوخت‌گیری باید به دستگاه‌های نصب‌شده در جایگاه‌های سوخت‌گیری کیش مراجعه کنند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از هر یک از کارت‌های بانکی خود و وارد کردن چهار رقم آخر کد ملی، این سهمیه بنزین را دریافت کنند.

رانندگان تاکسی می‌توانند با شماره‌گیری کد #۳۹*۴* از میزان سهمیه خانوار خود با خبر شوند. آنان همچنین می‌توانند با استفاده از سامانه بنزین من، سهمیه بنزین خود را به کد ملی دیگری انتقال دهند یا آن را بفروشند. نشانی سامانه بنزین من، www.benzineman.ir است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر