|
کدخبر: 234336

سهمیه جدید بنزین ۲۰ لیتر شد / افزایش قیمت نداریم

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه آنچه که برای طرح جدید بنزینی مصوب و ابلاغ شده اختصاص ۲۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای به هر کد ملی است که ممکن است با نظر وزارت نفت تغییر کند، گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

انرژی سهمیه جدید بنزین ۲۰ لیتر شد / افزایش قیمت نداریم

سید محمد هادی سبحانیان درباره اظهارات برخی از کارشناسان مبنی بر تبعات تورمی طرح جدید بنزینی گفت: معتقدم اساسا این طرح برای جامعه به درستی تبیین نشده‌ است. مردم توجه داشته باشند در این طرح قرار نیست قیمت بنزین افزایش پیدا کند و دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

وی ادامه داد: در طرح جدید تنها قرار است ساز و کار اختصاص بنزین تغییر کند و به جای تخصیص بنزین یارانه‌ای به خودرو این بنزین به افراد و خانوار اختصاص داده‌ شود. حتی در ابتدا بنا براین بود که در ماه اول سهمیه بنزین خودرو همچنان باقی بماند و علاوه بر آن به افراد فاقد خودرو، سهمیه بنزین اختصاص پیدا کند.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد با بیان اینکه اساسا در این طرح بنزینی هیچ برنامه‌ای برای تغییر نرخ بنزین وجود ندارد، اظهارکرد: در شرایطی که در این طرح صحبتی از افزایش قیمت‌ها نشده، صحبت از آثار تورمی آن نادرست است. در طرح جدید قرار بر این است که افرادی که پیش از این سهمیه بنزین نداشتند این سهمیه را دریافت کنند و بتوانند از سهمیه خود به هر ترتیبی استقاده کنند بنابراین صحبت از تبعات تورم طرح جدید یارانه بنزین یک بحث انحرافی است.

سبحانیان درباره سازو کار فروش بنزین برای افراد فاقد خودرو و طراحی سامانه مورد نیاز برای آن گفت: این طرح ابتدا به صورت پایلوت در دو منطقه کیش و قشم به اجرا می‌رسد و وزارت نفت در اجرای این طرح بسیار موثر است و کار اجرایی این طرح را دو وزارتخانه نفت و نیرو باید انجام دهند و وزارت اقتصاد به عنوان یک هماهنگ‌کننده نقش خود را ایفا می‌کند اما همانطور که گفتم عملیات اجرایی بر عهده دو وزارت نفت و نیرو است و بستر و سازو کار خرید و فروش بنزین یارانه‌ای هم برای مردم مشخص و فراهم خواهد شد.

وی درباره کاهش سهمیه بنزین خانوار دو یا سه نفره که با احتساب ۱۵ لیتر بنزین به کمتر از ۶۰ لیتر برای یک خانوار می‌رسد، تاکید کرد: در ابتدا باید بگویم آنچه که برای طرح جدید بنزینی مصوب و ابلاغ شده اختصاص ۲۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای به هر کد ملی است که ممکن است با نظر وزارت نفت تغییر کند اما در نهایت انچه که از تصویب ان اطلاع دارم، ۲۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای است. اما در ادامه باید بگویم که هر سیاستی که در کشور به اجرا برسد منتفعین و متضررانی دارد و در این طرح دولت انبوهی از افرادی را که خودرو ندارند و از این یارانه محروم هستند، می‌بیند. 

معاون وزیر اقتصاد افزود: این سیاست در راستای اجرای عدالت است. امروز انبوهی از مردم در کشور خودرو ندارند و از یارانه بنزین استفاده نمی‌کنند حال اینکه ممکن است یارانه بنزین خانوار دو یا سه نفره با فرض اختصاص بنزین ۱۵ لیتری از یارانه ۶۰ لیتری گذشته کمتر شود که این میزان برای خانواده سه نفره به حدود ۴۵ هزار تومان می‌رسد که اندک و قابل اغماض است اما در مقابل انبوهی از مردم از این طرح منتفع خواهند شد.

سبحانیان با اشاره به زمان اجرای این طرح گفت: همانطور که رئیس‌جمهوری اعلام کرده، دولت به سمت سیاست‌های یک شبه نخواهد رفت و این سیاست‌ ها با ایجاد آمادگی کامل بین مردم و مجری اجرای طرح به اجرا می‌رسد و معتقدیم این سیاست‌ها و طرح‌های جدید باید هماهنگی سه قوه و اغنای افکار عمومی و حمایت مردم به اجرا برسند چراکه باور داریم بسیاری از این سیاست‌ها می‌تواند در کوتاه مدت و میان مدت به نفع عموم مردم باشند.

 

منبع: ایلنا
  • علی ارسالی در

    قبلا به خانواده ۳ نفره ۱۵۰ پول جبرانی دا ده می شد حالا ۴۵ لیتر بنزین . به نظر شما این خانواده متضرر نمیشود ؟ ضمنا آنهایی که خودرو ندارند یارانه تاکسی ؛ اتوبوس ؛ مترو ؛ دریافت می کنند . این طرحهای آبکی از مغزهای آبکی و کوچک تراوش می کند

  • مسعود ارسالی در

    آقا ما سهمیه بنزین نخواستیم .ماشین هم ند ارم لطفا جیب مارا بیشتر از این خالی نکنی د.تجربه نشان داده که هرگز منفعت جامعه مد نظر دولت نبوده و نیست!

  • ناشناس ارسالی در

    برخی افراد چشم دیدن این را ندارند که به افراد فاقد خودرو بنزین تعلق بگیرد و اینه ا افراد خودرو دار حسود هستند که همه چیز را برای خودشان می خواهند.

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی سهمیه 60 لیتر به 20لیتر کاهش می یابد در واقع قیمت بنزین از 1500 به سه هزار تومان افزایش پیدا می کند و بالطبع در تمام زنجیره های اقتصادی به شدت تاثیر خود را نشان می دهد ودوباره فقیر فقیر تر وغنی غنی تر میشود، آثار تورمی که با افزایش قیمت بنزین ایجاد میشود کمر ملت را میشکند و شرایط را از این بدتر می نماید عیناً مثل کاری که در دولت احمدی نژاد انجام شد.

  • ناشناس ارسالی در

    کسانی که خودرو ندارند وقتی پول بدستشان برسد خرج میکنند و تقاضا برای خرید بالا میرود و قیمتها افزایش پیدا میکند مثل این میمونه که یه حجم نقدینگی وارد جامعه بشه تورم ایجاد میکنه

  • جمشید ارسالی در

    خاک ع چالم برذسر این ملت با این دولتی که ردرندچها یال کلادگذاشتند سر مردمدم بازذ هم باور داربم اخر پدر سکدها یک خانه دون فر یا ۴لیتر بنزین وماشینی که ۷۰ لیتر می گیرد چه باید بکند .مردمدابنها دروغ می گ ویند .فقط مثل بورس می خواهند جیب خود رلا پر کنند

  • ناشناس ارسالی در

    سهمیه ها را زیاد نکنید کمی فکر جیب دولت باشیم

  • احمد ارسالی در

    اقای محترم لطفا اولا بشعور مردم توهین ن کنید با یک ضرب ساده همه متوجه شدند اینکا ر در سال نزدیک به ده هزار میلیارد عایدی برای دولت دارد لطفا کمشعوری وبی عقلی را بهودتان منتصب بفرمایید نه ملت با شعور وم ظلوم ایران ، ثانیا کدام خانواده باین مبل غ ۴۵ تومان که شما میفرمایید مشکلش حل میش ود تورم افسار کسیخته ۴۵ هزارتوملن کجای ا نست شاید شما وخانواده محترمتان این مبلغ را میپسندید وروی ان مانور میدهید ونمک رو ی زخم ملت میپاشید

  • ناصر ارسالی در

    ای آقای محمد هدی نمی داند گرانی بنزین یع نی چه وقتی بکارمند ساکن اطراف شهر ها ۲ ۰ لیتر بنزین بدهی کمبود بنزین را باید ا زاد ولیتری ۳۰۰۰ ت بخرد این می شود گرانی اقا هادی متوجه شدی فکر کردی مردم گرانی ر ا نمی فهمند اثر این طرح را بعدا خواهی د ید چه بلائی سر مردم می آورد فعلا نون دون ی عده ای شده

  • حیدر صالحی ارسالی در

    اخه کودن 20 لیتر بنزین واسه روشن خاموش ک ردن ماشین که باتریش نخواب

  • ناشناس ارسالی در

    توجیه و تحقیر و تمسخر و در نهایت اجحاف ی ک حقوق یک ملت که روی منابع انرژی خوابیده ...

  • شهروند ارسالی در

    من که سواری دارم در ماه 120 لیتر بنزین م صرف میکنم با 20 لیتر می خواهم چکار کنم ب اید 100 لیتر به قیمت آزاد بنزین بخرم این افزایش قیمت نیست پس چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ایوب ارسالی در

    اونایی کا ماشین ندارند از تاکسی استفاده میکنند و غیره شما هر کاری بکنید کرایه ها گرون میشود این فقط یه تورم مستقیمه جو روانی هم بهش اضافه شود نتیجه چی میشود ؟با کلمات بازی نکنید اونی که ماشین دارد هزینه هم زیادتر دارد دلار را خود دولت گران میکند و بعد میگه بنزین ارزونه این همه خودرو تولید داخل پر مصرف داریم عوض فشار و نقشه به مردم برید سراغ خودرو ساز و موتورساز و اتوبوسهااا این قدر بی فکری نوبره به خدا مردم بنزینو نمیخورند میریزند تو ماشینای پرمصرف و بیکیفیت داخل

  • ناشناس ارسالی در

    بابا دست از سر این مردم نجیب بردارید که خدا از رو زمین برتون داره؟
    همش گرونی همش تورم
    خدا باعث و بانی شو نابود کند
    الهی آمین

  • ناشناس ارسالی در

    مردم خر هستند
    فقط روش دزدی عوض می شه
    و دزدی سر جاش می مونه

  • ناشناس ارسالی در

    خداییش ایستگاه ملت رو گرفتید ۲۰ لیتر بنز ین به چه درد مردم میخوره به جاش یارانه ر و که ۱۰ سال هست یک قیمت نگه داشتید رو نا قابل به هر نفر یک میلیون تومان اضافه کنی د شاید به دردی بخوره در مقابل گرانی حداق ل ۲۰ برابری اقلام یعنی اینکه دوستان باید یارانه رو باید حداقل برای هر نفر یک میل یون تومان پرداخت کنید جسارتا به خدا ملت بی شعور نیستن

ارسال نظر