|
کدخبر: 233692

در سوئد؛

قیمت برق ۳۰۰ درصد افزایش یافت

با افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت برق در سوئد، وزیر دارایی این کشور اعلام کرد که دولت حدود ۶۷۰ میلیون دلار را برای پرداخت غرامت به خانوارها اختصاص خواهد داد.

میکل دامبرگ، وزیر دارایی سوئد روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که دولت این کشور حدود ۶۷۰ میلیون دلار را برای غرامت به خانوارها به دلیل افزایش سرسام آور قیمت برق اختصاص خواهد داد.

دامبرگ در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونیSVT  اظهار داشت: این یک اقدام استثنایی در یک موقعیت استثنایی است، زمانی که قیمت‌ها در بازارها نوسان می کنند، غیرعادی است که با حمایت همراه شوند.

اسپوتنیک به نقل از تنظیم کننده بازار انرژی سوئد، اعلام کرد که قبض برق برای یک آپارتمان متوسط در پرجمعیت ترین مناطق جنوبی سوئد در ماه دسامبر ۲۶۶ درصد افزایش یافته است.

دامبرگ گفت: ما انتظار این قیمت‌ها را نداشتیم و اکنون آنها به شدت (به مردم) فشار وارد می کنند.

وی در ادامه تأکید کرد که دولت این کشور "مبلغ بسیار زیادی" را برای جبران هزینه های افزایش یافته مردم اختصاص خواهد داد.

سوئد قصد دارد حدود ۶ میلیارد کرون (تقریباً ۶۷۰ میلیون دلار) برای کمک به خانواده‌هایی که بیشتر از همه از این افزایش قیمت متضرر شده‌اند، هزینه کند.

بر اساس ارقام اعلام شده، در مجموع ۱.۸ میلیون خانوار در این کشور غرامتی به مبلغ حدود ۲۲۰ دلار در طول ماه های زمستان دریافت خواهند کرد.

قیمت برق در سوئد با سرمای هوا و افزایش تقاضا به سرعت افزایش یافت که یکی از دلایل آن جهش شدید قیمت گاز در اروپا نیز بود.

گزارش‌های محلی حاکی از آن است که سوئدی‌ها تلاش می‌کنند مصرف برق خود را به طرق مختلف کاهش دهند. از خاموش کردن رادیاتورها گرفته تا استفاده از وسایل گرمایشی جایگزین، در حالی که برخی حتی بنا به گزارش‌ها برای پرداخت قبوض برق خود وام بانکی می‌گیرند.

سوئد اولین کشور اتحادیه اروپا نیست که به مردم خود بابت قیمت بالای برق غرامت پرداخت می کند. نروژ ماه گذشته اقدام مشابهی را اتخاذ کرد، در حالی که ایتالیا در ماه سپتامبر همین کار را انجام داد.


 

منبع: تسنیم
  • جوجو ارسالی در

    حالا می خوان از حالا ذهن مردم رو برای اف زایش قیمت برق نجومی اماده کنن

  • ناشناس ارسالی در

    این نوع تیتر زدن نهایت بی شرفی است

  • ناشناس ارسالی در

    دولت رئیسی هن دون می پاشه که تو ایران از این کارا بکنه

  • ناشناس ارسالی در

    این خبر ها را بزنید تا راه برای گران کردن برق باز شود واقعا شیطان باید در کلاس درس شما تلمذ کند

  • ناشناس ارسالی در

    این خبر گزاری مریض هست از نوع خبر پخش کر دن

  • ناشناس ارسالی در

    خوش به حال مردمان سوئد وکشورهای این چنینی که مسئولانش فقط به فکر خودشان نیستند

  • ناشناس ارسالی در

    حتما کشور سوئد مسعولین دلسوزی مثل مال ما ندارن که یکدفعه قیمت برق300برابر شده البته اگر راست باشه چون خارجی ها دروغ خیلی میگن و نمیشه بهشون اعتماد کرد . حالا برید خدا رو شکر کنید که در کشور سوئد زندگی نمیکنید .

  • گشتاسپ ارسالی در

    علت اصلی گرانی ها و کاهش ارزش پول ملی خو د حاکمیت است از سال ۱۳۷۰ ه ش تا امروز هر ساله تو بودجه سالانه ده تا پانزده درصد افزایش قیمت کالاها و خدمات و حقوق داریم. سیاست ثابت و اصول دولتهاست که کمر اقشار حقوق بگیر و مستضعف و فقیر رو له کرده است .این یعنی دزدی از جیب ملت وبفلاکت انداخ تن مستضعفین و بسود سرمایه داران هستش این همه معادن و منابع نفت و گاز سیر نمیشن از مردم هم هزیته میکنند.

  • اواره وطن ارسالی در

    از درامدشون هم بنویسید یک کارمند ۳۴هزارک رون حقوق میگیره درماه هر کرون۳۱۴۰۰است.

  • جمونگ ارسالی در

    خدا لعنتتان کند با این تیتر زدنتان
    برام شوک وارد کردین
    خدا ازتون نگذ رد

  • ناشناس ارسالی در

    چون حقوق بازنشستگان بهداشت طبق قانون پرد اخت نشده است ونجومی بگیران با داشتن 2500 خانه آزادند لذا رضایت مندی بشدت کاهش می یابد چه کسی باید از از بازنشستگان حمایت کند؟ ما را در بدترین شراط زندگی با خانوا ده وفرزندان بیگار ما را قرار دادند و... ...کم گوش شنوا

ارسال نظر