|
کدخبر: 230546

افزایش تعرفه آب در راه است؟

به گفته وزیر نیرو اکنون هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعرفه آب مشترکان پرمصرف وجود ندارد.

طبق لایحه بودجه ۱۴۰۱ وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر نرخ آب بهای شهری، بازای هر متر مکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعین شده توسط هیات وزیران ، ۱۵ درصد نرخ آب بها را افزایش داده و از مشترکان آب شهری دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند. در حالیکه وزیر نیرو امروز گفت: برنامه‌ای برای افزایش تعرفه‌های آب نداریم!

علی اکبر محرابیان گفت: با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر مصرف سوخت کاهش می‌یابد و ما نیاز به آب نخواهیم داشت و در حوزه محیط زیستی نیز شرایط بهتری را تجربه خواهیم کرد.

وزیر نیرو همچنین در پاسخ به سوالی مبنی افزایش تعرفه آب گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعرفه آب نداریم و قرار نیست تغییری ایجاد شود.

محرابیان همچنین با اشاره به افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف گفت: براساس قانون قرار شد تا تکالیفی برای تامین برق پرمصرف‌ها به صورت غیر یارانه‌ای ایجاد شود که برای این مسئله آیین نامه‌ای در هیات دولت به تصویب رسید و براساس این آیین‌نامه مصرف‌کنندگانی که تا سطح الگو مصرف می‌کنند شامل حال هیچ‌گونه افزایش تعرفه نشده‌اند، ضمن اینکه اگر این دسته از مشترکان در ماه‌های گرم سال اقدام به صرفه جویی کنند با نرخ خرید تضمینی برق تشویق خواهند شد.

وزیر نیرو افزود: یعنی اگر مشترکی صرفه‌جویی کند، نه تنها قبض خود را به صورت رایگان دریافت خواهد کرد بلکه طلبکار نیز خواهد شد و می تواند نقدا میزان صرفه‌جویی را از شرکت توانیر مطالبه کند، همچنین پیش‌بینی شده مشترکانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند، میزان نیمی از الگوی مصرف به صورت رایگان برای آنها محاسبه شود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر