|
کدخبر: 227786

افزایش قیمت بی‌ سابقه گاز در اروپا

قیمت گاز در اروپا دوباره رکورد زد و به رقمی بی‌سابقه در تاریخ این قاره رسید.

بورس بین قاره‌ای لندن اعلام کرد قیمت گاز طبیعی در اروپا به ازای هر هزار ۱۰۰۰ مترمکعب به ۲۱۵۰ دلار رسید که بالاترین قیمت گاز در تاریخ این قاره به شمار می‌رود.

قیمت آتی ژانویه در معاملات بورس گاز هلند به قیمت بی‌سابقه ۲۱۵۰ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ مترمکعب گاز رسیده است که نسبت به روز دوشنبه افزایش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت گازپروم، صادرکننده گاز روسیه، روز سه شنبه، ترانزیت گاز به آلمان از طریق خط لوله یامال-اروپا را متوقف کرد. به گفته دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، این تصمیم صرفا تجاری بوده و به تاخیر پروژه نورد استریم ۲ مربوط نمی‌شود.

از زمانی که آلمان راه‌اندازی خط لوله نورد استریم ۲ را به تعویق می‌اندازد، اروپا شاهد رشد بی‌سابقه‌‌ای در قیمت انرژی بوده است؛ برلین دلیل این تعویق را نگرانی از عدم رعایت مقررات اتحادیه اروپا عنوان می‌کند. با وجود مخالفت شدید ایالات متحده، لهستان و اوکراین با ساخت این خط لوله، آلمان اصرار دارد که این تاخیر سیاسی نیست.

این خط لوله برای تحویل گاز طبیعی روسیه به اروپا ساخته شده است. این پروژه با وجود اینکه با موانع زیادی مواجه از جمله تحریم‌های امریکا و تغییرات مقررات اروپا است در ماه سپتامبر به پایان رسید.

 

منبع: فارس

ارسال نظر