|
کدخبر: 203288

مدیرعامل شرکت ملی نفت منصوب شد

­«محسن خجسته‌مهر» به‌عنوان معاون وزیر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران منصوب شد.

در حکم جواد اوجی (وزیر نفت) خطاب به خجسته‌مهر آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و سوابق ارزشمند جنابعالی و بر اساس پیشنهاد اعضای محترم هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران و منطبق با ماده ۵۰ اساسنامه این شرکت (مصوب سال ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی) به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌ها و در راستای تحقق اهدافی از جمله مواردی به شرح ذیل، اقدامات لازم و موثر در دستور کار قرار گیرد.

- استفاده از راهبرد‌ها و تمامی ظرفیت‌های مفید و کارآمد برای بهبود و ارتقای ظرفیت تولید نفت و گاز و افزایش توان صادراتی نفت و فراورده‌های نفتی.

- پیگیری موثر به‌منظور تسریع در اجرای طرح‌های توسعه میدان‌های نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک به‌ویژه میدان گازی پارس جنوبی و میدان‌های نفتی غرب کارون.

- برنامه‌ریزی لازم برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار حفظ و نگهداشت و افزایش توان تولید نفت و گاز.

- اولویت‌بندی در تخصیص منابع مالی و استفاده از روش‌های موثر برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی.

- مدیریت علمی مخازن از طریق اجرای طرح‌های صیانتی و نگهداشت به‌منظور جبران افت ظرفیت تولید نفت و گاز.

- استفاده و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای بومی‌سازی تجهیزات و کالا‌های راهبردی صنعت نفت.

- انجام بررسی‌ها و اقدامات مقتضی در رابطه با بازآرایی ساختار شرکت ملی نفت ایران در راستای بهینه‌سازی فعالیت‌ها و جلوگیری از موازی‌کاری‌ها.

- اتخاذ سیاست‌های موثر به منظور مدیریت بهینه و مطلوب هزینه‌های شرکت.

- شناسایی و به‌کارگیری مدیران و نیرو‌های توانمند، متعهد و فسادستیز بر اساس اصل شایسته‌سالاری و جانشین‌پروری.

- نظارت و اهتمام ویژه در شفافیت معاملات و انجام به‌موقع آن‌ها با رعایت قانون برگزاری مناقصات و آیین‌نامه‌های مربوطه و شناخت گلوگاه‌های فسادخیز در سایر موضوعات و مبارزه جدی با عوامل آن.

- تقویت استاندارد‌های حکمرانی شرکتی، مدیریت دانش و تعالی سازمانی و همچنین شفافیت.

وزیر نفت همچنین از زحمات مسعود کرباسیان قدردانی کرد و خطاب به وی نوشت: بدینوسیله مراتب سپاس خود را از تلاش و زحمات جنابعالی در سمت معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام می‌دارم و از خداوند منان، توفیق روزافزون را برای جنابعالی در تمامی عرصه‌ها خواستارم.

منبع: واحد مرکزی خبر

ارسال نظر