|
کدخبر: 199993

راهکاری برای جلوگیری از قطعی برق در زمستان

یک کارشناس انرژی گفت: ساخت مخازن ذخیره سازی ۶ تا ۱۸ ماه زمان می‎برد و عملا احداث این مخازن در بازه زمانی تا فصل سر غیر ممکن است اما استفاده از دیلی تانک می‌تواند مشکل ذخیره سوخت را حل کند.

صابر آزاد کارشناس انرژی ، ضمن اشاره به استفاده از میعانات گازی در واحدهای نیروگاهی کشور، گفت: تامین سوخت واحدهای نیروگاهی در فصل زمستان با محدودیت مواجه شده و همین مسئله زمینه قطعی برق در کمتر از ۵ ماه آتی را به دنبال دارد.

این کارشناس انرژی با اشاره به اینکه متنوع‌سازی سبد سوخت فسیلی کشور یکی از راهکارهای جلوگیری از قطعی برق زمستان است، افزود: استفاده از میعانات گازی در نیروگاه یکی از راهکارهایی است که زمینه متنوع‌سازی سبد سوخت استفاده شده در نیروگاه را توسعه بخشیده و می‌تواند تا ۲۰۰۰ مگاوات از ناترازی ناشی از کمبود سوخت را مرتفع سازد.

راهکار ذخیره‌سازی میعانات گازی در نیروگاه

وی در تشریح فناوری لازم برای استفاده از میعانات در نیروگاه سیکل ساده گفت: سابقه استفاده پایلوت میعانات در نیروگاه وجود دارد و خوشبختانه فناوری استفاده از این سوخت در نیروگاه‌های گازی بومی‌سازی شده است.

آزاد با اشاره به اینکه مهمترین محدودیت استفاده از میعانات گازی در حال حاضر، مسئله ساخت مخازن ذخیره‌سازی است، اظهار داشت: ساخت مخازن ذخیره سازی ۶ تا ۱۸ ماه زمان می‎برد و عملا احداث این مخازن در بازه زمانی تا فصل سرما غیرممکن است اما استفاده از دیلی تانک می‌تواند مشکل ذخیره سوخت را حل کند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر