|
کدخبر: 174772

وزیر نیرو به کمیسیون انرژی مجلس نرفت !

با افزایش میزان قطعی های برق در سطح کشور این بین خبری از اظهار نظر مسئول اصلی این اتفاق یعنی وزیر نیرو نیست!

انرژی وزیر نیرو به کمیسیون انرژی مجلس نرفت !

مدتی است که خاموشی سراسر کشور را فرا گرفته است به طوری که هر کدام از مسئولان وزارت نیرو هم آن را به دلایل مختلف از جمله کاهش بارندگی، عدم توان تولید نیروگاه برق آبی، فشار شبکه و در نهایت رمز ارزها نسبت می دهند.

روز گذشته پس از چند روز قطعی چند ساعته برق حوالی ظهر جداول خاموشی برق از سوی توانیر منتشر شد جدولی که قرار نبود به گفته وزارت نیرویی ها انتشار پیدا کند!

ظاهرا اگر جدول هم منتشر نمی شد آب از آب تکان نمی خورد چرا که بیش از نیمی از خاموشی ها منطبق بر زمان ذکر شده در جداول خاموشی نبود، در این شرایط از وزارت نیرو این بود که حداقل خاموشی ها مطابق برنامه پیش برود تا شاهد افزایش عواقب خاموشی نباشیم که آن هم محقق نشد.

شیوع ویروس کرونا که با قطع برق شرایط پیش آمده را بخصوص برای بیماران کرونایی و تامین برق دستگاه های خاص سخت کرده است به طوری که طبق گزارشات رسیده چندین دستگاه اکسیژن به علت قطع برق خاموش شده اند که این خود می تواند خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

اردکانیان به کمیسیون انرژی مجلس نرفت!

اما متاسفانه با شروع خاموشی ها هیچ کدام از مسئولان وزارت نیرو و حتی خود وزیر نیرو هم نه تنها پاسخگو نبود به طوری که قرار بود رضا اردکانیان وزیر نیرو در جلسه امروز انرژی حاضر شود ولی متاسفانه در این جلسه هم شرکت نکرد.

بر این اساس، عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از غیبت امروز رضا اردکانیان وزیر نیرو در جلسه کمیسیون انرژی خبر داد و گفت: قرار بود صبح امروز وزیر نیرو به‌همراه مسئولان این وزارتخانه جهت پاسخ به سوالات نمایندگان به جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بروند، به دلایل نامشخص در جلسه مذکور حاضر نشدند.

در همین خصوص فریدون عباسی دوانی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: متأسفانه مسئولان وزارت نیرو صبح امروز به دلایل نامعلوم به جلسه کمیسیون انرژی نیامدند و وزیر نیرو نیز در جلسه این هفته مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان در رابطه با خاموشی‌های مکرر حضور پیدا نکرد. این مسائل و کمبودها مشکوک است و مجلس باقدرت موضوع را دنبال خواهد کرد.

گفتنی است باتوجه به ترک فعل مسئولان وزارت نیرو در عمل به وظایف خود در دوران تصدی مسئولیتشان و عدم بهینه‌سازی شبکه برقی کشور و همچنین عدم توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای که نقش مهمی در تولید برق کشور می‌تواند ایفا کند، مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های نظارتی و قضایی مدعی العموم باید با ورود به این مسئله مسئولان امر را پاسخگو کنند.

روز گذشته وزیر نیرو در واکنش به قطعی ها، تنها به قطع نشدن چراغ آزادراه ها اشاره کرد و اظهار نظری درباره وضعیت برق واحدهای مسکونی نکرد!

با توجه به شرایط اقتصادی و بیماری کرونا جایی برای مشکلات این چنینی نیست و بهتر است وزارت نیرو به جای قطع برق آن هم دو یا حتی سه نوبت در روز برای برخی مناطق، به فکر راه چاره اساسی و حتی عذرخواهی از مردم برای این بی برنامگی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر