|
کدخبر: 159742

قیمت نفت کمی بالا رفت

به گزارش رویترز، نرخ نفت خام برنت روز جمعه کاهش یافت؛ اما محدودیت عرضه توسط تولیدکنندگان بزرگ نفت و همچنین خوش‌بینی در خصوص بهبود تقاضا در نیمه دوم سال، سبب حمایت قیمت‌ها شد و هر بشکه نفت خام برنت نزدیک ۷۰دلار باقی ماند.

انرژی قیمت نفت کمی بالا رفت

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مه، ۳۳سنت یا ۰.۵درصد کاهش یافت و به ۶۹.۳۰دلار در هر بشکه رسید. در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت امریکا برای ماه آوریل، با کاهش ۳۷سنت یا ۰.۶درصدی مواجه شد و با نرخ ۶۵.۶۵دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

در اوایل ماه جاری، به دنبال تصمیم اعضای اوپک مبنی بر ادامه داشتن کاهش تولید در ماه آوریل، قیمت‌ها افزایش یافت. از سویی سرمایه‌گذاران با توجه به انتظارات برای بهبود تقاضا در نیمه دوم سال به دنبال رشد اقتصاد جهانی، و همچنین عرضه گسترده‌تر واکسن کرونا که تابستان امسال به افراد بیشتری اجازه مسافرت می‌دهد، سرمایه‌های خود را به کالاهایی مانند نفت منتقل می‌کنند.

به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود با موفقیت‌آمیز بودن واکسیناسیون، تقاضا برای بنزین در امریکا و اروپا در فصل تابستان افزایش یابد. به نظر می‌رسد این روند، از کل مجموعه نفتی در تابستان امسال و پس از آن پشتیبانی کند.

به دنبال یخبندان بی‌سابقه در تگزاس که تولید را در پالایشگاه‌ها مختل کرد، ذخایر بنزین امریکا در هفته گذشته به میزان چشمگیری کاهش یافت.

بانک جی پی مورگان پیش‌بینی می‌کند که تولید نفت خام امریکا با افزایش ۷۱۰هزار بشکه در روز به صورت سالانه، به طور میانگین به ۱۱.۷۸میلیون بشکه در روز در دسامبر ۲۰۲۱ برسد. همچنین انتظار می‌رود حجم کل سال ۲۰۲۱ در مقایسه با ۱۱.۳۲میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰، به ۱۱.۳۶میلیون بشکه در روز برسد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر