|
کدخبر: 159166

آخرین وضعیت آب ذخیره شده در سدهای کشور

وزیر نیرو گفت: بارش‌ها نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته و حجم آب موجود سد‌ها ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

انرژی آخرین وضعیت آب ذخیره شده در سدهای کشور

رضا اردکانیان وزیر نیرو در پویش هر هفته الف_ب ایران در جمع خبرنگاران گفت: تنش آبی، تنش رسیدن به مرحله صرفه جویی مصارف است. درحال‌حاضر شاخص آب یک هزار و ۱۰۰ است و این خود تنش آب است.

اردکانیان تصریح کرد: ما یک کشور خشک و نیمه خشک محسوب می‌شویم و باید رفتار‌های مصرف خود را برای آینده تنظیم کنیم، تا پایان اسفند امسال موضوع لایحه کم آبی در دسترس قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو بیان کرد: ما باید صنایع پر آب را مدیریت کنیم و هدر رفت توزیع آب را اصلاح کنیم، بارش‌ها نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته و حجم آب موجود سد‌ها ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

او گفت: قانون آب هم هنوز در وزارت نیرو در حال لایحه‌گذاری است و آن را به دولت تقدیم می‌کنیم.

اردکانیان در خصوص تالاب‌های کشور گفت: اصل ۴۵ قانون اساسی در خصوص رودخانه و تالاب‌هاست که مالکیت این‌ها با دولت است، ولی باید سازمان ثبت اسناد این مالکیت را در قالب سند ثبت کند. صدور این مالکیت در زمینه حراست از این منابع است.

او ادامه داد: ما با افغانستان و فدرال آلمان برای ساخت تونل بادی در ایران تشکیل جلسه دادیم که بخشی از ۳۰ هزار مگاوات انرژی بادی را استفاده کنیم چرا که آینده دنیا در انرژی‌های تجدید پذیر است. قرار است تا پایان سال یک گشایش در این زمینه در حوزه سرمایه‌گذاری انرژی‌های تجدید پذیر داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر