|
کدخبر: 131078

قیمت جهانی نفت بازهم سقوط کرد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی عمده رشد روز گذشته را از دست داد و تحت تاثیر افزایش ذخایر امریکا و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در امریکا و اروپا حدود دو درصد سقوط کرد.

انرژی قیمت جهانی نفت بازهم سقوط کرد

بهای معاملات نفت برنت با ۷۶ سنت معادل ۱.۸ درصد کاهش، به ۴۰ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت امریکا ۹۰ سنت معادل ۲.۳ درصد کاهش یافت و به ۳۸ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت روز سه شنبه حدود دو درصد و نفت امریکا ۲.۶ درصد افزایش داشت.

گزارش روز سه شنبه موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت و بنزین امریکا هفته گذشته رشد کرده است. ذخایر نفت ۴.۶ میلیون بشکه رشد کرده و به حدود ۴۹۵.۲ میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز رشد ذخایر به میزان ۱.۲ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات در شرکت نیسان سکیوریتیز اظهار کرد: رشد بالاتر از حد انتظار ذخایر نفت امریکا باعث موج جدید فروش شد و نگرانیها نسبت به اختلال عرضه به دلیل طوفان زتا را کمتر کرد.

شرکت‌های انرژی و بنادر منطقه گلف کاست امریکا روز سه شنبه مهیای ورود طوفان زتا شدند که یازدهمین طوفانی است که در فصل طوفان امسال به خلیج مکزیکو وارد می‌شود.

کیکوکاوا گفت: افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ و عدم تصویب بسته کمک مالی در امریکا به ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاری ضربه زده و وی انتظار دارد با توجه به وضعیت فعلی، قیمتهای نفت تا زمان انتخابات سوم نوامبر در امریکا، تحت فشارهای کاهشی بمانند.

امریکا، روسیه، فرانسه و سایر کشورها در روزهای اخیر رکورد بالایی موارد ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده‌اند و دولتهای اروپایی محدودیتهای جدیدی برای مهار شیوع اعمال کرده‌اند.

پس از این که کاخ سفید موفق نشد اختلافاتش با جمهوریخواهان سنا و همچنین دموکراتهای کنگره بر سر بسته کمک مالی کرونایی جدید را برطرف کند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا روز سه شنبه اعلام کرد که توافق بسته کمک مالی جدید احتمالا پس از انتخابات سوم نوامبر صورت خواهد گرفت.

هنینگ گلوی اشتاین، مدیر منابع طبیعی و انرژی جهانی در گروه یورآسیا در یادداشتی نوشت: با یا بدون قرنطینه، رفت و آمدها در اروپا و امریکای شمالی در ماههای آینده کاهش پیدا خواهد کرد زیرا بیشتر مردم از مسافرت و گردهمایی‌های بزرگ اجتناب می‌کنند. این امر مصرف سوخت را ضعیف خواهد کرد و مطمئنا اوپک و متحدانش را وادار می‌کند محدودیت عرضه خود را در سال ۲۰۲۱ در سطح فعلی حفظ کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و متحدانش قصد دارند محدودیت عرضه ۷.۷ میلیون بشکه در روز فعلی را از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۱ به ۵.۷ میلیون بشکه در روز تسهیل کنند. همزمان افزایش تولید لیبی به یک میلیون بشکه در روز در هفته‌های آینده، تلاشهای این گروه برای محدود نگه داشتن تولید را دشوار کرده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر