|
کدخبر: 116515

پاسخ ظریف به دزدی بنزینی در دریای کارائیب

تبلیغات پوچ و بی‌ارزش درباره توقیف چهار نفتکش در آب‌های کاراییب، باعث انحراف افکار عمومی از شکست خفت‌بار خطاهای دیپلماتیک ایالات متحده در سازمان ملل نخواهد شد.

انرژی پاسخ ظریف به دزدی بنزینی در دریای کارائیب

از هفته گذشته بحث‌های رسانه‌ای در خصوص توقیف چهار نفتکش توسط ایالات متحده در آب‌های کاراییب مطرح شد.

پس از آن رسانه‌های آمریکایی برای جنجال آفرینی سعی نمودند تا محموله این نفتکش‌ها را که به مقصد ونزوئلا در حال حرکت بودند به ایران ارتباط دهند.

در اینجا بود که وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده این چهار کشتی به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» طی روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند و اکنون در حال حرکت به سمت هیوستون هستند.

پس از آن اما سفیر ایران در کاراکاس «توقیف نفتکش‌های ایران» را تکذیب کرد. حجت سلطانی در حساب توییتری خود نوشت: یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی‌ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.

گفتنی است ماه گذشته دادستان‌های آمریکایی، دادخواستی برای توقیف این چهار کشتی که عازم ونزوئلا بودند صادر کرده بودند. این حکم بعد از آن صادر شد که ایالات متحده آمریکا در جلوگیری از ارسال پنج نفتکش دیگر ایران به سمت ونزوئلا ناکام مانده بود.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند، هنگامی که حکم دادستان‌های آمریکایی در ماه جولای صادر شد، کشتی‌های «برینگ» و «بلا» در حال حرکت در نزدیکی سواحل «کاپ ورد» بودند. کشتی‌های «لوند» و «پاندی» هم آخرین سیگنال‌های خودشان را ماه گذشته میلادی از آب‌های عمان ارسال کردند.

موضوع جالب این ادعای آمریکایی‌ها درست زمانی مطرح می شود که دنیا شاهد یک شکست مفتضحانه از ایالات متحده در قلب این کشور است. روز گذشته ١۶ عضو سازمان ملل متحد به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تسلیحاتی ایران رای مثبت ندادند و این موضوع خشم ایالات متحده را برانگیخت. پس از آن این کشور سعی در فرافکنی و منحرف ساختن افکار عمومی دنیا از این بن بست سیاسی نمود که نتیجه آن شد انتشار خبر توقیف چهل نفتکش منتسب به ایران در آب‌های کاراییب.

در ادامه اما محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت تبلیغات پوچ و بی‌ارزش، باعث انحراف افکار عمومیاز شکست خفت‌بار خطاهای دیپلماتیک ایالات متحده در سازمان ملل نخواهد شد.

وی در حساب توییتری خود نوشت:

" دزدان دریای کارائیب، اکنون برای خودشان قاضی و دادگاه دارند. خبر بد برای آنها این که محموله غارت شده به ایران تعلق نداشت. محموله سوخت به شکل فوب (از زمان بارگیری در اختیار خریدار) در خلیج فارس فروخته شده بود. کشتی و پرچم آن هم ایرانی نبود. تبلیغات پوچ و بی‌ارزش، باعث انحراف افکار عمومی از شکست خفت‌بار خطاهای دیپلماتیک ایالات متحده در سازمان ملل نخواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها