|
کدخبر: 99255

سهام مناسب برای خرید کدام هستند؟

یک کارشناس بازار سرمایه و بورس، گفت: پایان اصلاح فعلی بازار سهام از اواسط هفته جاری محتمل است.

اقتصاد سهام مناسب برای خرید کدام هستند؟

رمضانعلی سلمانی نژاد درباره وضعیت بازار سهام، اظهار کرد: وضعیت بازار در شرایط فعلی جای نگرانی ندارد. انتظار داریم روند اصلاحی فعلی از اواسط هفته جاری بازگشته و روند صعودی دوباره آغاز شود البته اگر این هفته بازار کاملاً منفی هم باشد، جای نگرانی نیست.

وی افزود: شاخص کل بورس تاکنون روند رو به رشد قابل توجهی را پشت سر گذاشته و بنابراین نیاز به اصلاح دارد. این روند اصلاحی ناگزیر باید رخ می‌داد اما زمان بروز آن بسیار دیرتر از حد انتظار بود با این حال پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا پایان هفته جاری روند اصلاحی فعلی پایان گرفته و موج صعودی جدیدی آغاز شود. البته احتمال رشد تند و تیز شاخص پس از این اصلاح بسیار اندک است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ریزش جدی بازار و پایان رشد سهام صحت ندارد، تصریح کرد: درحال‌حاضر بخشی از صف‌های فروش، هیجانی بوده و تخصصی محسوب نمی‌شود. فروش سهام در منفی بازار (فاز اصلاحی) صحیح نیست و فازهای اصلاحی تنها فرصت‌های مناسبی برای خرید ایجاد می‌کنند.

سلمانی نژاد خاطرنشان کرد: پس از پایان اصلاح فعلی، در صورتی که نشانه‌هایی از بهبود روابط تجاری خارجی صورت نگیرد، باید نگاه خود را به شرکت‌های داخلی و اصطلاحاً ریالی معطوف کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از گروه‌های بازار، رشدهای خوبی را پشت سر گذاشته‌اند بنابراین در شرایط فعلی، باید از ورود به سهم‌هایی که رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند پرهیز کرد تا اصلاح مناسبی صورت گیرد. شرکت‌های فعال در حوزه IT، ICT، گروه بانکی، مواد غذایی، دارویی و حتی بیمه‌ها می‌توانند جز گزینه‌های مناسب خرید محسوب شوند.

 

منبع: ایمنا

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها