|
کدخبر: 99249

هدف از واگذاری سهام عدالت در بورس چیست؟

کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری، گفت: اگر شهروندان با محیط بورس آشنایی دارند که بتوانند در بورس فعالیت کرده و شاخص‌ها را رصد کنند بهتر است سهام خود را آزاد کنند و خودشان مدیریت سهم را بر عهده بگیرند، در غیر این صورت مدیریت آن را واگذار کنند.

اقتصاد هدف از واگذاری سهام عدالت در بورس چیست؟

بهمن قدمی دمابی در این خصوص، اظهار کرد: هدف از واگذاری سهام عدالت که در بورس عرضه شده است، تقویت زیرساخت‌های اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده درخصوص آزادسازی مستقیم یا غیرمستقیم سهام عدالت، افزود: اگر شهروندان با محیط بورس آشنایی دارند که بتوانند در بورس فعالیت کرده و شاخص‌ها را رصد کنند بهتر است سهام خود را آزاد کنند و خودشان مدیریت سهم را بر عهده بگیرند.

این کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: درصورتی‌که فرد آشنایی و شناخت، وقت، انرژی و سواد لازم برای حضور در بازار بورس را دارد تا بتواند دائماً شاخص‌های اقتصادی را رصد کند بهتر است سهام خود را آزاد کند و خودش مدیریت سهامش را بر عهده بگیرد، اما اگر دانش و توانایی کافی برای این کار را ندارد بهتر است سهم را به‌صورت غیرمستقیم آزادسازی کند.

قدمی عنوان کرد: آن‌هایی که نمی‌خواهند خود مدیریت سهام را بر عهده بگیرند، بدون مراجعه به سامانه، سهامشان به‌صورت پیش‌فرض و غیرمستقیم آزادسازی شده و به کارگزاری‌ها سپرده می‌شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این سؤال که در کارگزاری‌ها چه اتفاقی برای سهام رخ می‌دهد، گفت: درحال‌حاضر بازار سرمایه پاسخ درستی به این سؤال نداده است اما شواهد نشان می‌دهد این سهم عموماً از طریق کارگزاری‌های استانی دنبال خواهد شد و مدیریت آن در کارخانه‌های استانی و غیراستانی است.

وی با بیان اینکه تفاوت چندانی بین اینکه سهام در کارخانه‌های داخل استان یا خارج از آن مدیریت شود وجود ندارد، اضافه کرد: وقتی سهمی وارد بورس می‌شود یعنی قرار است در اختیار و مالکیت شرکت توانمندی قرار گیرد و عموماً شرکت‌های پذیرفته شده در بورس شاخص‌های اقتصادی مطلوبی دارند.

قدمی بیان کرد: سهام عدالت، سهام شرکت‌های بورسی است که تازه به این بازار پیوسته‌اند و هر شرکتی در ابتدا که وارد بورس می‌شود سود ده است اما ممکن است بعضاً برخی از این شرکت‌ها در ادامه زیان‌ده شوند.

 

منبع: دانا
  • ناشناس ارسالی در

    سلام من قبلا سهامم رو بطور مستقیم آزاد کردم واحراز هویت سجام وهمه کارها رو انجا م دادم فکر کنم 9 10 ماه پیش از این تاریخ ی که الان پیام میدم بود الان می خوام بدو نم غزیه سود وخود سهامم چی میشه آیا سود میدن یانه خود سهام چی نفروشم یا رو بورس نزارم نمیسوزه خود سهام لطفا راهنماییم ک نید یا شماره بدید که زنگ بزنم لطفا نمیدو نم چی کار کنم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها