|
کدخبر: 97979

برخورد جدی با گران‌فروشان تایر + جزئیات

فروش تایرهای تولیدداخل به دوبرابر قیمت مصوب ظلم به مردم است و سازمان تعزیرات حکومتی بدون هیچ اغماضی با تخلفات منجربه گران‌فروشی این محصول از عوامل درون شرکت‌ها گرفته تا آپاراتی‌ها به صورت قاطع برخورد می‌کند.

گسترش‌نیوز: فروش تایرهای تولیدداخل به دوبرابر قیمت مصوب ظلم به مردم است و سازمان تعزیرات حکومتی بدون هیچ اغماضی با تخلفات منجربه گران‌فروشی این محصول از عوامل درون شرکت‌ها گرفته تا آپاراتی‌ها به صورت قاطع برخورد می‌کند.

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به ادعای برخی مدیران صنعت تایر مبنی‌بر عدم مسئولیت تایرسازان درکنترل قیمت‌ها و انداختن توپ در زمین سازمان تعزیرات گفت: «ادعای این افراد مبنی‌بر وظیفه سازمان تعزیرات بر کنترل قیمت‌ها کاملا درست است و نوعی از نظارت‌ها در دست ماست اما این دلیل نمی‌شود هر کس کالایش را با قیمت موردنظر خود در بازار به‌فروش برساند.» وی با تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری کالاهای اساسی مانند تایر توسط ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود و هرگونه تخلف از قیمت‌های تعیین‌شده مصداق گران‌فروشی است، ادامه داد: «تمام عوامل فروش و کارخانه‌ها مکلف به دریافت سود متعارف تعیین‌شده توسط دولت هستند و این سازمان با تخلفاتی از این دست به شدت برخورد می‌کند. » اسفنانی، ‌سازمان تعزیرات حکومتی را یک سازمان دادرسی‌محور دانست و ادامه داد: «وظیفه ما تنها نظارت نیست، بلکه با اعزام شعبه‌های سیار که شامل قاضی، ‌کارشناس وزارت صمت،‌ اتاق اصناف و اتحادیه است، نسبت‌به بررسی تخلفات و صدور رأی در مــحل اقدام می‌کنیم.»

وی درخصوص شکاف قیمتی دوبرابری در بازار تایرهای ایرانی نیز گفت: «از روز گذشته گشت‌های مشترک و شعبه‌های سیار با قدرت به این بازار رسیدگی می‌کنند. کسبه بازار و مردم نیز می‌توانند تخلفات صورت‌گرفته در این صنف را با تلفن ۱۳۵درمیان بگذارند یا از طریق پورتال سازمان تعزیرات اقدام به ثبت‌شکایت خود کرده و کد رهگیری دریافت کنند.»

وی درخصوص عدم پذیرش مسئولیت کنترل بازار توسط شرکت‌های تولیدکننده تایر به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «متاسفانه اشکالی که همواره در کشور وجود دارد، عدم مسئولیت‌پذیری برخی افراد است که به‌دلایلی نمی‌خواهند به مسئولیت خود عمل کنند. این درحالی است که در تمام کشورها مسئولیت نظارت بر قیمت بازار،‌ کیفیت و حفظ رضایت مشتری با تولیدکننده است. ما نیز به‌عنوان سازمان تعزیرات باید با تخلفات احتمالی برخورد کنیم.»

وی تاکید کرد: «متاسفانه درمواردی مدیران شرکت‌های تایرساز برخورد با این تخلفات را نمی‌پذیرند، زیرا متخلفان از هم‌صنفان خودشان هستند و مقابله با آنها به‌صلاح نیست. به خصوص اینکه در بسیاری از موارد کارخانه‌ها به این افراد در بازار برای بازی با قیمت‌ها، ‌افزایش یا کاهش آن نیاز دارند و به‌همین دلیل نظارت بر عملکرد آنها را از سرخود باز می‌کنند.»

اسفنانی بیان کرد: «سازمان تعزیرات بدون هیچ چشم‌پوشی و اغماض با تخلفات منجر به گرانی کالاهای اساسی ازجمله تایر از عوامل داخل شرکت‌ها گرفته تا آپاراتی‌ها به شدت برخورد خواهد کرد.» وی از مردم و فعالان این بازار خواست گزارش‌های خود درخصوص نحوه تخلفات منجر به گران فروشی را به این سازمان گزارش کنند.

منبع: اخبار خودرو

ارسال نظر