|
کدخبر: 97501

شرایط پرداخت وام به بازنشستگان تامین‌اجتماعی

به گفته رئیس کانون بازنشستگان تهران، وام بازنشستگان تامین اجتماعی به همه افراد بازنشسته پرداخت نمی‌شود و هنوز روش پرداخت آن مشخص نشده است.

گسترش‌نیوز: در کنار حمایت تسهیلاتی دولت از جمله وام یک میلیون تومانی کرونا و یارانه کرونا قرار است به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز وام پرداخت شود.

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تهران در خصوص جزئیات این وام به تجارت‌نیوز گفت: در جلسه‌ای که با حضور معاونت فرهنگی تامین اجتماعی، مدیرانی از کانون عالی بازنشستگان کشور و مدیرعامل بانک رفاه برگزار شد، پرداخت وام به ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که سازمان تأمین اجتماعی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر دارد، عنوان کرد: با توجه به تعداد بازنشستگان، طبیعی است که این وام به همه افراد نمی‌رسد و کسانی که در سنوات گذشته وام سه میلیون تومانی گرفته‌اند و بدهکار هستند مشمول دریافت آن نخواهند شد.

رئیس کانون بازنشستگان تهران همچنین در خصوص مبلغ، تعداد اقساط و میزان سود آن گفت: مبلغ این وام حدود چهار میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه و با سود چهار درصد در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد و احتمالا زمان بازپرداخت آن سه ساله است.

دهقان‌کیا همچنین تاکید کرد که هنوز نحوه و روش ثبت نام و پرداخت آن مشخص نشده است.

وی در این باره افزود: هنوز در خصوص روش پرداخت آن تصمیمی گرفته نشده که آیا قرار است این وام در اختیار کانون بازنشستگان، شعبات بازنشستگی تامین اجتماعی یا از طریق ثبت نام اینترنتی قرار بگیرد؛ بنابراین بازنشستگان تا زمان اعلام نحوه ثبت نام به کانون‌ها مراجعه نکنند.

همچنین براساس اظهارات پیشین رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، حداقل حقوق بازنشسته تامین اجتماعی در سال جاری به دو میلیون و ۹ هزار تومان رسیده است که با اجرای طرح همسان‌سازی مبلغی دیگر به این رقم اضافه می شود و در مجموع برای سال ۹۹ حداقل حقوق بازنشسته ها مبلغ دو میلیون و ۱۳۰ هزار تومان خواهد بود.

افزایش حقوق بازنشستگان در واریزی فروردین ماه امسال منظور نشده است.

منبع: تجارت نیوز

  • ناشناس ارسالی در

    سلام مگر کشوری یا لشگری با تامین اجتماعی ادماشون فرق میکنن مستمری تامین اجتماعی ایا انسان نیستن یا از زیر بوته امدن خانواده ندارن که با خد اقل خقوق به سختی زندگی میکنن از گوشت بقیه مواد غذایی وهم چنین میوه صرف نظر کردن تا چه برسد به پسته واجیل چون این گرو همیشه شرمنده زن وبچه ونوه هسند جان عزیزترینتون به داد ما برسید

  • ناشناس ارسالی در

    دلمان خیلی چیزها میخواهد مثل انواع میوه ها بچه های ما هم دل دارن می بینن ودلشون مژخواهد حتی در حد نو برانه ولی :::چیزی که برای خودتون میخواهین هنگام خوردن به یاد بچه های ما هم بیافتید

  • ناشناس ارسالی در

    تورو خدا اینترنتی کنین کانون ها به دوستان خود وام میدن

ارسال نظر